عبدالحسین اسدپور//

از اساسی ترین وپایدار ترین مقوله های توسعه هر منطقه ،امور زیربنایی بخصوص مقوله راه وارتباطات جاده ای وبندرگاه وخط راهن است ، خوشبختانه کشور ما ایران در راهبردی ترین نقطه جهان قرار گرفته وچهار راهی که شمال وجنوب وشرق وغرب را بهم ارتباط می دهد ، در حساسترین نقاط جهان قرار دارد ، احداث ریل خط آهن یکی ازمشترکترین ریلی است که حتی از دید انگلیسی ها در قرن بیستم از نظردورمانده وبدین لحاظ مناسبترین نقطه را درحوالی بندرلنگه درمکانی که اکنون نیز مورد توجه است تشخیص داده ، متاسفانه با مشغولیت به امور دیگری هیچ موقع نتوانسته اند این موضوع را به جدیت دنبال کنند واکنون کسانی هستند که در کار احداث آن اعلام آمادگی نمودند ،تا گوشه ای از هزینه های آن را تقبل نمایند وتقویت ریلی و خدمات برتر ریلی امروز ه یک ضرورت انکار ناپذیر است وموقعیت سوق الجیشی مهمی با احداث این راه آهن پیدا می کند ، چرا که نزدیکترین وبا صرفه ترین وکم هزینه تربن مسیر ارتباط در مسیر مهم کشوری اتصال ایستگاه شیراز که در آینده ای نزدیک احداث خواهد شد بهترین گزینه موجود است که می تواند ارتباط ریلی بندرلنگه شیراز ، اصفهان با کمترین هزینه ودارا بودن کمترین عارضه جغرافیایی برقرار سازد وزمینه ارتباطات ریلی داخل استان وشهرستانهارا فراهم نمایند ، ضرورت احداث خط ریل آهن بندرلنگه به شیراز اکنون بخوبی توسط مقامات ذیربط احساس می شود وروند توسعه بندرلنگه در گروسه چیز است یکی بندرگاه بزرگ وپهلوگرفتن کشتی های غول پیکر دوم احداث دوباندکردن بندرلنگه ، بستک ،لارستان ، وشیراز وسوم خط راه آهن ؛ وبهره گیری از موقعیت ریلی جهت ایجاد فطب انبارداری وتوزیع کالا در کشور وپایانه های ،توسعه صادرات با وجود بخش خصوصی توانمند وبالا بودن میل نهایی به پس انداز وسرمایه گذاری ، می تواند نوید بخش توسعه همه جانبه بندرلنگه بخصوص بخش مختلف وتحقق آرزوهای دیرینه اهالی در صنعت گردشگری وخدمات برتر همگی با وجودارتقاء این شهرستان از خدمات بهتروامکان پذیر است واین نکته باید یادآوری کنم که در دی ماه سال ۱۳۸۲ در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور استاندار آن زمان ونماینده مردم بندرلنگه درمجلس شورای اسلامی ، استاندار اعلام کرد در صد هستیم ۲۰۰ میلیون تومان برای چهاربانده کردن جاده بندرلنگه ، بندرعباس اختصاص دهیم ومادر ۴ سال دیگر یعنی سال ۱۳۸۶دیگر مشکلی به نام راه را نخواهم داشت وآینده ای روشن در استان وشهرستان بندرلنگه رقم خواهد خورد ودر پایان این جلسه گفت ما از مجلس خواسته ایم پیشنهاد شهرستان شدن دوبخش گاوبندی وبندرخمیر را تصویب کنند ، اکنون از آن روز تا به امروز ۲۰ سال گذشته وهنوز چهاربانده شدن راه بندرلنگه مقدار ۹ کیلومتر آن باقی مانده اگر دولت فقط سالی ۲۰ کیلومتر از این مسیر احداث می کرد امروز به قول استاندار آن زمان مشکلی بنام راه در بندرلنگه وجودنداست ومردم وراین مسیر جان خودشان بر اثر تصادف از دست نمی دادند به امید روزی که بندرلنگه یک خط ریلی از بندرلنگه به استان فارس وبندربوشهر تا استان خوزستان داشته باشد

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید