عبدالحسین اسدپور///

انتخاب نماینده‌ای در تراز ۳ شهرستان پیش از این مطلب تاانتخابات مجلس دوازدهم را تقدیم مخاطبان کردم و اینک انتخاب نماینده‌ای در تراز. صحبت از تراز به عنوان واژه‌ای فارسی و دارای کاربرد در عربی (طراز) که به میان می‌آید بلافاصله ناترازی نیز به ذهن متبادر خواهد شد؛ ناترازی واژه‌ای آشناست که بیشتر در علم اقتصاد و بعضا در ساخت‌وسازهای عمرانی و… کاربرد دارد؛ این موضوع دقیق نشان از دقت عمیق و صحت در کار است که درصورت عدم رعایت آن مشکلات عدیده‌ای پیش خواهد آمد.هماگونه که امروز نمونه آن را در اقتصاد شاهدیم که ناترازیِ موجود باعث درهم‌ریختگی عجیب و شدید ساختارهای اقتصادی و بعضا از کار انداختن آن‌ها و نهایتا ازهم‌گسیختگی بنیان‌های اقتصادی شده و زندگانی عامه مردم را با گرفتاری‌های پی‌درپی روبه‌رو کرده است؛ همچنین در ساختمان‌سازی که ناترازی مصداق عینی و عملی دارد که در سایر امور نیز جز این نیست، ناترازی در گستردگی تشکیلات و توانایی مدیریت و دیگر مواردی که مستلزم ذکر نام است و در این مجال و مقال اندک نمی‌گنجد مهم است، اما باید دانست هر ناترازی باعث مشکلاتِ جدیِ عقب‌ماندگی و آه و افسوس بعدی خواهد شد.هدف نگارنده از بیان این موضوع اشاره‌ای است به وضعیت منطقه وسیع بندرلنگه که از آن با نام بندرلنگه بزرگ یاد می‌شود و مدت زمان زیادی از آن نمی‌گذرد که تابلوی اداره‌کل بنادر وجزایر خلیج فارس در فرمانداری بندرلنگه نصب و این واقعیت را نشان می‌داد که بعد از چند کیلومتری بالاتر از شهرستان بستک تا نزدیک لارستان شروع و تا نزدیکی بندرخمبر در هرمزگان امتداد داشت و با احتساب شهرستان‌ پارسیان به سواحل نیلگون خلیج همیشه فارس می‌رسید، پهنه‌ای گسترده از جنوب کشور که حداقل متولدین قبل از انقلاب به خوبی به یاد دارند این منطقه وسیع مشتمل بود بر یک فرمانداری به نام بندرلنگه و (مضاف بر بخش مرکزی جزء‌لاینفک فرمانداری)، سه بخش مجزا به نام‌های بخش مرکزی ؛ بستک ؛و پارسیان وجزیره کیش با یک نماینده در مجلس قانون‌گذاری در مجلسین ادوار اول، دوم و سوم که با ارتقای بستک به شهرستان و منفک شدن به کاهش جمعیت یافت و در مقابل بخش دیگری از بندرلنگه به شهرستان یعنی پارسیان تبدیل شد ). شهرستانی با حدود ۴۰ اداره مستقل و تعدادی نمایندگی در بخش‌های خود با نام بندرلنگه که این وضعیت ادامه داشت تا اواخر نماینده در مجلس است.نگارنده در خصوص لزوم تخصیص دو نماینده به این حوزه نیز پیش از این تحلیل خود را در پایگاه‌های خبریِ منطقه درج کرده است که اگر مورد قبول قرار می‌گرفت و امروز حوزه انتخابیه بندرلنگه دارای دو نماینده بود، هرگز تحلیل امروز روبه‌روی مخاطبین قرار نمی‌گرفت یا اینکه اگر حداقل یک نماینده ادوار مجلس در رقابت با ۲۴ کاندیدبندرلنگه دوبروی نمی شد که حداقل تجریه یک دوره نمایندگی مجلس (و نشست و برخاست در مجلس و حضور در کمیسیون‌های مربوطه و مذاکره و مراوده با نمایندگان وزرا، وکلا و سفرا) را دارا باشد، هیچ‌گاه جمله پایانی این یادداشت به عنوان یک قید مرقوم نمی‌شد که چهار سال آن هم برای یک تازه‌کارِ به مجلس‌نرفته (و بی‌اطلاع از مجلس) هیچ همخوانی با مطالبات ۳ شهرستان متضمن پیگیری‌های ۳ فرماندار، و۴ بخشدار و بیش از ۲۰۰ مسئول اداره نداشته و به قطعیت می‌توان ادعا کرد که فرستادن افراد فاقد تجربه نمایندگی به مجلس باعث ناترازی خواهد شد؛ درخواست‌های مردمی نیز مزید بر علت است.بنابراین به نظر می‌رسد برای دستیابی به کمترین موفقیت هم که شده باید شخصیتی را روانه مجلس کرد که به مردم حرف راست بزند وبرای کسب آرا به ترفند ها متوسل نشود نگوید بنده ۱۰۰۰ کیلومتر آب از خط محرم برای بندرلنگه آوردم درحالیکه وانتقال اب از سد گچساران از زمان رئیس جهمور مرحوم رفسجانی کلید خورددو این خط لوله برای انتقال نفت از خوزستان به بندرچابهار بود چون جنگ پایان یافت واین مقدار زیرخاک بود ازاین رو بدستور ریاست جمهور برای انتقال آب به بندرلنگه از همین لوله استفاده شد حال این نماینده ادعا می کند بنده این کار انجام دادم متاسفانه لنگه نیوز خبرآن با آب وتاب بیان می کند واین جای تاسف است این را باید گفت خط محرم از سال ۱۳۷۱ کلید خورد نه زمان ایشان که مجلس راه یا فت ؛ اما متاسفانه یک قطره آب از این طر ح به بندرلنگه نیامد ومردم این روزها با مشکل بی آبی روبروی می باشند وخیلی چیزها ست که بیان می شود اما عمل در آن وجود ندارد پس باید فردی انتخاب کرد که واقعند از ته دل برای مردم کار کندونه فقط شعار توخالی بدهد مردم از شعاردادن خسته ودرمانده شده اند باید عمل کرد شعار دادن کافی است

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید