آفتاب جنوب:در ادامه روند موفقیت‌های شرکت فولاد هرمزگان در ورزش کارگری این بار تیم فوتسال این شرکت در مسابقات فوتسال ایمیدرو کشور توانست به مقام نایب قهرمانی برسد.

فولاد که طی سال‌های گذشته فعالیت خود در ورزش کارگری را روز به روز گسترش داده است توانسته نتیجه این اعتماد و هزینه خود را با موفقیت کارگران خود جبران کند.

هر چند اعتقاد مدیران این شرکت بزرگ فولادی کشور و ورزش نگاه مثبتی است و تاکنون در این راه هم امکانات لازم برای موفقیت کارگران خود فراهم کرده و توانسته است جواب این اعتماد را دریافت کند.

یکی از راه‌های بهره‌وری بیشتر از نیروی انسانی در صنایع ایجاد فضای شور و نشاط است که شرکت فولاد توانسته با یک برنامه‌ریزی درست و منطقی این شور و نشاط را در جهت بهره‌وری خود ایجاد کرده و زمینه‌ساز انگیزه و تلاش در کارکنان خود شود.

فولاد هرمزگان در ورزش حرفه‌ای به دلیل نگاه مسؤولان به سمت توسعه این شرکت فعالیت ندارد اما با توسعه آن در سال‌های آینده قطعاً با توجه به مسؤولیت‌های اجتماعی که در وظیفه ذاتی خود می‌داند آرام آرام به این سمت نیز سوق پیدا خواهد کرد.

اما نباید از حمایت‌های این شرکت از ورزش چشم‌پوشی کرد در جایی که صنایع بزرگتری در استان و غرب بندرعباس وجود دارند و در ورزش کارگری و حرفه‌ای هزینه‌ای نمی‌کنند.

با نگاهی به رکوردها و افزایش روزانه تولیدات این شرکت می‌توان دریافت که وجود نیروهای ورزشی و باانگیزه در این موفقیت نقش تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند وبا توسعه ظرفیت‌های خود قطعا ورزش هم در این شرکت رو به جلو به در رشته‌های مختلف فعالیت خواهد کرد.

در ورزش کارگری فولاد هرمزگان، بالغ بر ۲۰ رشته ورزشی فعالیت انجام می‌شود که این هزینه‌کرد شرکت به نوعی سرمایه‌گذاری پنهان آن در نیروی انسانی است. نیروی انسانی رکن اصلی توسعه هر فعالیت و صنعتی است.

با توجه به موفقیت تیم فوتسال شرکت فولاد هرمزگان در مسابقات ایمیدرو کشور خبرنگار فارس در بندرعباس با مسؤولان این تیم و شرکت گفت و گویی انجام داده است که در ادامه می‌خوانیم:

صالحی معاون منابع انسانی و پشتیبانی ایمیدرو کشور:مجموعه صنعت و معدن توجه ویژه‌ای به ورزش دارد

معاون منابع انسانی و پشتیبانی ایمیدرو با بیان اینکه یازدهمین دوره مسابقات فوتسال ایمیدرو و شرکت‌های زیرمجموعه بود که به میزبانی شرکت فولاد هرمزگان برگزار شد تصریح کرد: سومین سالی است که میزبانی این مسابقات به عهده هرمزگان بوده و مسابقات در سال‌های آینده هم تداوم خواهد داشت.

صالحی افزود :مجموعه صنعت و معدن کشور توجه ویژه ای به امر ورزش دارد و از آنجایی که نشاط روحی کارکنان صنایع و معادن معدن از طریق تفریحات سالم از جمله مسابقات ورزشی است برگزاری این مسابقات نقش انکارناپذیری در نشاط کارکنان دارد.

وی با بیان اینکه این مسابقات به دلیل اینکه برای ما که علاقه خاصی به فوتسال و فوتبال داریم تداوم خواهد داشت خاطرنشان کرد :امیدواریم در سال‌های آینده هم باشکوه تر و بهتر از امروز بتوانیم برگزار کنیم.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی سازمان ایمیدرو کشور فعالیت این سازمان در ورزش را در رشته های پینگ پنگ، فوتسال، فوتبال، تنیس، شنا، والیبال و بسکتبال ذکر کرد و گفت: این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود که آقایان در رشته‌های بیشتری فعالیت می‌کنند.

صالحی در پایان در مورد میزبانی فولاد هرمزگان هم یادآور شد: میزبانی هرمزگان همان‌گونه که سه سال پیاپی اتفاق می‌افتاد بیانگر این است که میزبانی خوبی بوده که مهمانان هر سال آن را تکرار می‌کنند، میزبانی بسیار عالی بود و من از مدیرعامل، اعضا هیات مدیره و همه مدیرانی که در برگزاری این مسابقات نهایت تلاش و همکاری کردند صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

معاون منابع انسانی شرکت فولاد:هزینه در ورزش نوعی سرمایه‌گذاری پنهان است

معاون منابع انسانی شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه بخشی از مسؤولیت‌های هر واحد تولیدی هست که روی نیروی انسانی خودش سرمایه‌گذاری کند افزود: در راستای ارتقاء سلامت جسمانی و روانی نیروی خود سرمایه گذاری کرده‌ایم که فولاد هرمزگان هم از این قاعده مستثنا نیست چون که اینها هزینه نیست سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی است در واقع به‌طور غیرمستقیم اثر خودش را در بهره‌وری سازمان خواهد گذاشت.

زنگنه در مورد تقویت این تیم در سال آینده نیز گفت: فولاد هرمزگان مجموعه‌ای است که حدود یک‌هزار و ۵۰۰ کارگر دارد و فولاد مبارکه اصفهان بیش از ۱۰ برابر ما نیرو دارد و با این شرایط حق انتخاب بیشتری را هم دارد فرصت بیشتری برای انتخاب بازیکن دارد، در آینده با طرح توسعه‌هایی که داریم و تصمیم داریم که ظرفیت تولید را دو برابر کنیم و خطوط جدید تولید را در ادامه فرآیند تختال اضافه کنیم قطعاً جذب نیرو خواهیم داشت و خون تازه ای به این مجموعه تزریق خواهد شد.

وی شرایط حضور فولاد در ورزش حرفه ای را مناسب ندانست و یادآور شد: ورود به ورزش حرفه ای فعلا در دستور کار نداریم و در آینده هم متناسب با شرایط باید در این خصوص تصمیم بگیریم چون صنعت فولاد هرمزگان یک صنعت نوپا و جوانی است و فولاد مبارکه بیش از سه دهه از عمر آن می‌گذرد که باشگاه‌داری می‌کند. و فعلا ورود به ورزش حرفه ای در دستورکار فولاد هرمزگان نیست.

معاون منابع انسانی شرکت فولاد ضمن تقدیر از عملکرد بازیکنان این تیم تصریح کرد: واقعا بچه‌ها تلاش خودشان را ا انجام دادند و این بازی‌ها همه تجربه است برای آینده، تیم فوتسال فولاد هرمزگان هم در کارگری ایران مقام قهرمانی کسب کرد که در آنجا ما محدودیت نیرو نداشتیم ولی در این مسابقات ایمیدرو به دلیل محرومیت نمی‌توانستیم از نیروهای پیمانکاری استفاده کنیم و به همین لحاظ یکی دو بازیکن خیلی خوب خودمان را از دست دادیم باز هم بچه ها از تمام وجودشان انرژی گذاشتند و برای موفقیت این تیم تلاش کردند.

وی به شرکت فولاد برای میزبانی این مسابقات نیز اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های فولاد هرمزگان این است که در تمامی موارد سعی می‌کند در قالب کار گروهی از خرد جمعی استفاده کند و هر برنامه‌ریز و اقدامی از فکر صاحب‌نظران استفاده و طوفان ذهنی ایجاد می‌کند بر اساس آن می‌آید بهترین برنامه را استخراج می‌کند یعنی پشت این موفقیت از خرد جمعی استفاده می شود.

وی در پایان افزود: تشکر ویژه از مسؤولان ایمیدرو داریم که ما را حمایت کردند و همچنین از مدیرعامل محترم شرکت فولاد هرمزگان جناب ارزانی، مدیر خدمات شرکت جناب محمدی و سرپرست ورزش فولاد جناب هوشیار و مدیر روابط عمومی جناب صفریان و سایر دست‌اندرکارانی که در برگزاری این مسابقات تلاش کردند و نهایت همکاری را با ما داشتند.

مدیر خدمات شرکت فولاد هرمزگان:بعد از توسعه فولاد به ورزش حرفه‌ای ورود خواهیم کرد

مدیر خدمات شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه این شرکت فعلا درگیر توسعه می‌باشد و به ورزش حرفه‌ای ورود نمی‌کند اظهار داشت: بعد از رسیدن به ظرفیت بالاتر حتما به ورزش حرفه ای ورود خوهیم کرد.

محمدی در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات فوتسال ایمیدرو کشور در بندرعباس افزود: مسابقات ایمیدرو و شرکت‌های تابعه هر ساله در یکی از سازمان‌های توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران برگزار می‌شود که برای سومین بار شرکت فولاد هرمزگان میزبان این مسابقات بود .

وی ادامه داد: با توجه به اینکه غالبا این مسابقات در نیمه دوم سال برگزار می‌شود ،شرکت‌هایی که در نیمه جنوبی کشور هستند به دلیل شرایط آب و هوایی، برخی از مسابقات را میزبانی می‌کنند و شرکت فولاد هرمزگان هم با توجه به اینکه همیشه جزء مدعیان قهرمانی بوده میزبانی مسابقات را پذیرفت.

مدیر خدمات شرکت فولاد هرمزگان با اعلام اینکه این آمادگی را داریم که در کمیته اجرایی مسابقات ایمیدرو عضو شویم یادآور شد: برای همین امسال این درخواست را به کمیته برگزاری مسابقات ارسال کردیم که بتوانیم به‌عنوان یکی از پنج عضو اصلی این کمیته قرار بگیریم و سیاست‌گذاری مسابقات را پیگیری کنیم.

محمدی، هدف از میزبانی مسابقات را ایجاد روحیه همکاری و وحدت بین کارکنان شرکت‌های صنعتی تابعه ایمیدرو همدلی بین کارکنان و ارتقاء روحیه ورزشی و کار تیمی ذکر کرد که منتج به تولید بهترین محصولات در کشور خواهد شد.

وی یکی دیگر از دلایل میزبانی مسابقات را برگزاری با کیفیت تر آن اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: با برگزاری این مسابقات در استان به دنبال معرفی شهر بندرعباس به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای جنوبی کشور هستیم و در راستای مسؤولیت‌های اجتماعی که داریم باید جاذبه‌های گردشگری و توریستی این استان را معرفی کنیم و بگوییم استان هرمزگان و شهر زیبای بندرعباس به عنوان یکی از بهترین شهرهای جنوبی ایران آمادگی میزبانی بسیاری از مسابقات، مراسمات و مناسبت‌های مهم کشور را دارد و این استعداد در مسؤولان و شرکت‌های مستقر در هرمزگان وجود دارد که می‌توانند این مسابقات و مراسمات را اسپانسری، و با بهترین کیفیت برگزار کنند.

مدیر خدمات عمومی شرکت فولاد هرمزگان در پاسخ به این پرسش که شرکت چند رشته ورزشی را حمایت می‌کند پاسخ داد: حدودا در ۲۰ رشته تیمی و انفرادی ورزشی فعالیت می‌کنیم که در بیشتر این رشته‌ها بانوان نیز فعالیت دارند که تنها شش رشته توانایی حضور در مسابقات استانی و کشوری دارند و شرکت می‌کنند.

محمدی در جواب این سوال که آیا فولاد نمی‌خواهد در رشته‌های مختلف در سطوح بالای کشور و حرفه ای فعالیت کند، گفت: باشگاه‌داری و فعالیت در سطوح بالاتر ورزشی جز خواسته‌های فولاد هرمزگان است و دوست دارد این اتفاق بیفتد اما با توجه به اینکه شرکت الان درگیر توسعه می‌باشد و می‌خواهد به ظرفیت‌های بالاتر در تولید دست پیدا کند و به تبع آن جمعیت ما و استعداد نیروی انسانی نیز ارتقاء خواهد یافت فعلا نمی‌تواند به ورزش حرفه ای ورود کند ولی برنامه‌ای که بنده پیگیری کردم و در هیئت مدیره دنبال آن هستیم که انجام شود این است که بعد از اینکه فولاد هرمزگان به یک سطح مقبولی از توسعه و تولید رسید آرام آرام به عنوان یکی از شرکت‌های حامی جدی ورزش حرفه ای و در رده‌های بالا حضور پیدا کنیم .

وی ادامه داد: قطعاً فولاد هرمزگان برای اینکه بتواند در برندینگ هم موفق باشد دوست دارد در مسؤولیت‌های اجتماعی خود این فعالیت‌ها را انجام دهد و حامی ورزش حرفه‌ای در منطقه جنوب کشور باشد ولی این نیازمند این است که به یک سطح قابل قبول‌تری از تولید و توسعه برسیم.

مدیر خدمات شرکت فولاد هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه تولید این شرکت در حال حاضر یک و نیم میلیون تن در سال می‌باشد، تصریح‌کرد: در برنامه ۱۴۰۴ ما تولید سه میلیون تن ورق گرم پیش‌بینی شده است یعنی ما باید چند کارخانه دیگر در دل این کارخانه خود ایجاد کنیم که ظرفیت ما به سه میلیون تن برسد و بعد از انجام این امر مهم، قطعاً شرکت فولاد برای حضور در ورزش حرفه‌ای هم برنامه‌های خاصی خواهد داشت و این را از اهداف آینده خود می‌داند.

مسؤول ورزش سازمان ایمیدرو:سطح کیفی مسابقات امسال بسیار بالاتر گذشته بود

مسؤول ورزش سازمان ایمیدرو کشور با اعلام اینکه امسال کیفیت مسابقات نسبت به سال‌های گذشته خیلی بالاتر بود تصریح کرد: تیم‌هایی خودشان را در مسابقات امسال نشان دادند که سال‌های پیش نام و نشانی از آنها نبود ،تیم لامرد که امسال مقام سوم را کسب کرد در سال‌های گذشته در مرحله گروهی حذف می‌شد و این قدر تلاش کرده و زحمت کشیده که حالا خودش را توانسته تا جایگاه سوم بالا بکشد.

آذرمهر ادامه داد: در هشت تیم صعودکننده به مرحله دوم تغییرات زیادی داشتیم یک سری تیم‌های قوی سال قبل حذف شدند و تیم‌های جدیدی به مرحله دوم آمدند که این حاکی از این است که امسال همه تیم‌ها تلاش کرده بودند و سطح مسابقات بسیار بالا رفته بود.

وی در مورد میزبانی فولاد هرمزگان نیز گفت: وقتی ما سه سال اینجا را انتخاب می‌کنیم یعنی اینکه مهمان‌نوازی آنقدر عادی بوده است که ما هیچ جا را با هرمزگان و بندرعباس عوض نمی‌کنیم، هم شرکت فولاد هرمزگان و هم هیئت فوتبال بندرعباس و اداره ورزش نهایت همکاری را با ما داشتند که جا دارد از همه این عزیزان تقدیر و تشکر کنم.

مسؤول ورزش سازمان ایمیدرو کشور در مورد میزبانی مسابقات در سال آینده نیز گفت: هرمزگانی‌ها فکر کنم خسته شدند اگر خودشان تمایل داشته باشند باز هم میزبانی به آنها می‌دهیم اما فکر کنند دیگر خسته شده‌اند هرچند تا سال آینده باز باید ببینیم استان‌های دیگر میزبانی قبول می‌کنند و یا نه اگر استقبالی از سوی فولاد هرمزگان انجام شود قطعاً سال آینده در همین‌جا مسابقات برگزار خواهیم کرد.

آذرمهر با بیان اینکه در سه رشته فعالیت داشتیم که امسال هم سه رشته ورزشی دیگر هم اضافه کردیم که در بخش بانوان دو رشته برگزار می‌کنیم و در بخش آقایان شش رشته، افزود در سال‌های آینده هم به دنبال این هستیم که اگر در بخش آقایان هم نتوانستیم رشته اضافه کنیم حداقل در بخش بانوان بتوانیم رشته را اضافه کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از میزبانی بسیار خوب هرمزگانی‌ها که کمک کردن این مسابقات به نحو احسن انجام شود و همچنین از رسانه‌ها که این مسابقات را پوشش مناسب دادند تشکر می‌کنم.

هوشیار مسؤول ورزشی شرکت فولاد هرمزگان:نایب قهرمانی تیم فوتسال فولاد کمتر از قهرمانی نیست

مسؤول ورزش شرکت فولاد در مورد برگزاری این مسابقات و کسب مقام نایب قهرمانی گفت: خدا را شاکریم که این بارهم توفیق نصیب فولاد هرمزگان به نمایندگی از شهر بندرعباس شد که توانستیم میزبان بسیار خوبی باشیم این سومین بار بود که توانستیم میزبانی این مسابقات باشیم و به نفع احسن هم برگزار کردیم و به عنوان نماینده استان هم مقام نایب قهرمانی را کسب کردیم .

هوشیار با اشاره به نتیجه به دست آمده توسط تیم فوتسال این شرکت افزود: من راضی هستم بازیکنان و کادر فنی تمام تلاش خود را انجام دادند و توانستند آنچه را در توان داشتند در زمین پیاده کنند که به سهم خودم از تک تک این عزیزان ممنون و سپاسگزارم .

وی ادامه داد: ما قطعاً به قهرمانی فکر می‌کردیم نه تنها ما که همه تیم‌ها چشمشان به قهرمانی بود و هر کدام با برنامه آمده بودند و به مقام‌های اول تا سوم فکر می‌کردند و ما هم مستثنی از این قائده نبودیم و به قهرمانی فکر می‌کردیم که این امر محقق نشد .

مسؤول ورزش شرکت فولاد از برنامه‌های این شرکت برای سال آینده هم گفت: سالانه این برنامه را داریم و برای سال آینده هم حضور خواهیم داشت. اگر بتوانیم باز هم به دنبال میزبانی خواهیم بود و با همت مدیران و رؤسای یک تیم پرقدرت‌تر را روانه مسابقات خواهیم کرد.

سرمربی تیم فوتسال شرکت فولاد هرمزگان:بازیکنانم کارگر هستند نه بازیکن حرفه ای

سرمربی تیم فوتسال شرکت فولاد با اعلام اینکه بازیکنان فولاد همه کارگر هستند و بازیکن حرفه ای نیستند، تصریح کرد: در حالی که فولاد مبارکه اصفهان یک باشگاه است مجموعه ورزشی با تمام امکانات در اختیارشان است و هر سال هم بازیکن جذب می‌کند در حالی که ما چهار سال است که با همین بازیکنان بازی می‌کنیم ول تیم حریف هر سال نیرو اضافه می‌کند.

محمد حمزه پور با اشاره به باخت تیمش در دیدار فینال نیز گفت: وضعیت ما با فولاد مبارکه قابل قیاس نیست از سوی دیگر گرفتن ۲۰ دقیقه وقت مفید برای کارگر واقعا سخت است و چهار بازیکن ما هم با فیزیوتراپی و دارو به بازی رساندیم و با این وضعیت برای سال آینده شرایط سختی را خواهیم داشت.

وی ضمن تقدیر از بازیکنانش برای کسب مقام نایب قهرمانی افزود: نایب قهرمانی هم چیزی از قهرمانی کم ندارد ولی وقتی به فینال می‌رسید و نمی‌توانید در چند دقیقه پایانی به دلیل مصدومیت فشار را تحمل کنید و این‌گونه بازی کردن تا حدودی غیر قابل تحمل است هرچند باید بابت تلاش و زحمات بچه‌ها از همه آنها تشکر کنم.

سرمربی تیم فوتسال شرکت فولاد هرمزگان از برنامه‌ریزی این شرکت برای مسابقات سال آینده پرده برداشت و گفت: برنامه سال آینده را همین امروز با صحبتی که با مسؤولان کردیم این است که این همه بازیکن خوب در شرکت‌های پیمانکاری فولاد داریم که با آنان قهرمان کارگری کشور شدیم که باید بتوانند بازیکنان مورد نیازمان را جذب شرکت کنند تا بتوانیم برای سال آینده این تیم را تقویت کنیم. ما این پتانسیل را داریم که با جذب دوسه بازیکن تیم خودمان را کاملا تقویت کنیم و برای سال آینده با خیال راحت‌تر پا به مسابقات بگذاریم. وقتی چهار بازیکن خوب تیم را به فینال می‌رساند این دو بازیکن خوب دیگر هم اگر باشد می‌توانند قهرمانی را میسر کنند.

حمزه پور به دیدار ماقبل فینال هم اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: هرچند بازی قبل را باختیم اما با توجه به اینکه تفاضل گل خوبی داشتیم خیلی بچه‌ها فشار نیاوردیم تا بتوانیم در فینال خوب بدرخشیم و کم نیاوریم و انرژی خودمان را به بازی آخر گذاشتیم که شانس با ما یار نبود و باختیم.

وی در پایان یادآور شد: جا دارد از زحمات و حمایت‌های مدیریت شرکت فولاد و معاونت منابع انسانی، مدیریت خدمات و مسؤول ورزش شرکت صمیمانه تشکر و قدردانی کنم که کاملا ما را حمایت کردند تا بتوانیم موفق باشیم و امیدوارم با این عملکردمان جواب زحمات این عزیزان را داده باشیم.

انتهای پیام

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید