آفتاب جنوب: معاون امور مهندسی و بهره‌برداری مدیریت گازرسانی کشور گفت: متاسفانه مدیران عامل در سطح کشور سعی دارند گازرسانی به روستاها انجام شود در حالی که گازرسانی به صنایع به مراتب مهم‌تر ازگازرسانی به روستاها است.

احمد رعیتی ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید شرکت گاز استان هرمزگان اظهار داشت: ۳۵ هزار کیلومتر خط انتقال گاز فشار قوی به همراه ۳۵۰ هزار کیلومتر خطوط تغذیه و توزیع در سطح کشور توسط شرکت ملی گازرسانی ایجاد شده است.

‎وی افزود: روزانه حدود ۷۵۰ میلیون مترمکعب گاز را به خط انتقال تحویل می‌دهیم در حالی که این مصرف به نسبت مصرف اتحادیه اروپا شامل ۱۸ کشور با مصرف ۵۰۰ میلیون متر مکعب بسیار زیاد است.

‎معاون امور مهندسی و بهره‌برداری مدیریت گازرسانی کشور ادامه داد: سالانه در سطح کشور معادل ۱۴۲ میلیارد مترمکعب گاز مصرف می‌شود که رقم قابل توجهی است.

‎رعیتی گفت: در سطح کشور ۹۰ نیروگاه تولید و انتقال گاز به همراه ۲۴۰۰ جایگاه CNG وجود دارد.

‎وی در ادامه به ارائه آمار گازرسانی به شهرها و روستاها پرداخت و اظهار داشت: از مجموع یک‌هزار و ۲۷۹ شهر به یک‌هزار و ۱۳۵ شهر گازرسانی صورت گرفته است و در روستاها نیز از میان ۴۵ هزار و ۱۰۰ روستا به ۲۷ هزار و ۲۰۰ روستا گازرسانی انجام شده است.

‎معاون امور مهندسی و بهره‌برداری مدیریت گازرسانی کشود افزود: مدیران عامل در سطح کشور، سعی دارند گازرسانی به روستاها انجام شود در حالی که گازرسانی به صنایع به مراتب مهم‌تر از گازرسانی به روستاها است.

‎رعیتی ادامه داد: در روستاها گاز، صرفا سوزانده و تبدیل به حرارت می‌شود درحالی که اگر همین گاز به صنایع تزریق شود موجب ایجاد ارزش افزوده، اشتغال‌زایی و قطع وابستگی کشور می‌شود.

وی، صنعت را مایه حیثیت و آبروی کشور دانست و گفت: خوشبختانه در استان هرمزگان همین رویکرد وجود دارد و به ۵۲ صنعت مهم گازرسانی صورت گرفته است.

‎این مقام مسوول، علت جابه‌جایی مدیران عامل شرکت‌های گاز را بخشنامه وزیر نفت عنوان کرد و گفت: مطابق این بخشنامه هر مسوول نهایتا ۴ سال می‌تواند در یک سمت باقی بماند و پس از آن باید جابه‌جایی صورت گیرد.

‎وی ادامه داد: همین امر موجب شد در پست مدیریت عامل شرکت گاز هرمزگان شاهد تغییر باشیم و مدیری جدید که هم بومی و هم جوان هستند به عنوان مدیرعامل جدید منصوب شوند.

‎گفتنی است، در این آئین از زحمات شش ساله پارسا پروین مدیرعامل سابق شرکت گاز هرمزگان تقدیر، و با حکم سعید مؤمنی مدیرعامل شرکت گازرسانی کشور، فؤاد حمزوی به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب شد.

انتهای پیام/

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید