مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس و مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان به مناسبت روز ملی خلیج فارس از حرا کاری ضلع شرقی دانشگاه هرمزگان بازدید نمود.
درراستای پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت که سهم استان هرمزگان سالانه ۶میلیون و۵۰۰ هزار اصله نهال که شامل ۳ میلیون اصله حرا و ۳ونیم میلیون سایر گونه ها می باشد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان قراردادی مبنی برمشارکت شرکت نفت ستاره خلیج فارس در تولید وکاشت ۱۰۰هزار اصله نهال حرا درراستای مردمی سازی با جوامع محلی منعقد نموده و در سواحل شرقی بندرعباس در مجاورت جاده ساحلی در حال احداث روبروی جزیره هرمز کاشت گردیده است . جعفرپور مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس دراین دیدار گفت: در روز ملی خلیج فارس از عرصه کشت گونه حرا در ضلع شرقی شهر بندرعباس بازدید کردیم تا وضعیت گونه های کشت شده را از نزدیک بررسی نماییم. وی گفت: جنگل های حرا برای ذخیره گاه آبزیان و زادآوری پرندگان و جذب توریست در سواحل هرمزگان بسیار مناسب است، پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت طرحی هوشمندانه است که با مشارکت مردم وجوامع محلی در حال اجراست و قابل تقدیر می باشد.
لازم به ذکر است، بذر گونه حرا درخرداد، تیر و مرداد جمع آوری و تولید نهال شروع می شود و در دی ماه به عرصه کشت منتقل می شود.
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان گفت: هرمزگان با سطحی حدود ۲۵ هزار هکتار بیشترین سطح جنگل‌های حرا کشور را دارد ،دردولت سیزدهم نیز ۵ میلیون اصله نهال حرا تولید شده است.
موسوی تاکید کرد: اهمیت جنگل حرا در ترسیب کربن و تولید اکسیژن، حفاظت سواحل ،گردشگری و همچنین به ‌دلیل اینکه جنگل حرا مکانی برای تخم ریزی ماهی و میگو هست موجب بالا بردن ظرفیت دریا و درنهایت توانمندسازی جوامع محلی می شود ، ازطرفی واقع بودن در حاشیه جاده دردست احداث بندرعباس- میناب و همجواری با جزیره هرمز می تواند چشم انداز بسیار خوبی در سال‌های آینده ایجاد نماید .
درسال گذشته ۴۰۰ هزار نهال حرا بامشارکت جوامع محلی و صنایع تولید وکاشت شده که از این میزان ۱۰۰ هزار اصله نهال سهم شرکت نفت ستاره خلیج فارس، ۲۰۰هزار اصله نهال سهم شرکت پالایش نفت بندرعباس و ۱۰۰هزار اصله نهال توسط شرکت فولاد کاوه تولید شده است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید