75 امین شعبه موسسه قرآنی آل یاسین(ع) میناب راه اندازی شد

مدیر موسسه فرهنگی قرآنی آل یاسین(ع) میناب، گفت: هفتاد و پنجمین شعبه موسسه فرهنگی، قرآنی آل یاسین(ع) در روستای اسلام آباد بخش بندزرک میناب با کمک خیرین راه اندازی شد.

 حجت الاسلام محمدشریف زاهدی در حاشیه افتتاحیه مکتب القرآن آل طاها(ع) در گفت وگو با ایسنا، منطقه خلیج فارس در میناب، افزود: موسسه فرهنگی قرآنی آل یاسین میناب بحمدالله ازسال1385با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بصورت مستقل ومردمی در شهرستان میناب فعالیت فرهنگی قرآنی خود را آغاز نموده که درسال اول باشرکت 200 نفرخواهرکارخودش را درساختمانی استیجاری درشهر میناب به مدت سه سال درحالی ادامه داد که توانست قریب به ششصد نفر را جهت شرکت درکلاسهای قرآنی جذب وقریب به 1200نفر را راهی سفرهای زیارتی و معنوی مشهدمقدس وقم وجمکران کنند.

مدیر موسسه آل یاسین (ع) میناب، عنوان کرد: درحال حاضر موسسه فرهنگی، قرآنی آل یاسین(ع) دارای شعباتی فعال در مناطق مشترک و محروم هرمزگان، سیستان وبلوچستان و جنوب تهران می باشد که امید است با حمایت همه دلسوختگان ویاوران مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سالهای سال درخدمت محرومین ومومنین باشد.

حجت الاسلام زاهدی، تصریح کرد: ازسال ۸5 تاکنون موسسه آل یاسین دارای ۷5 شعبه قرآنی، ۴ شعبه تبلیغی، ۵ شعبه کتابخوانی و ۵۰ باب مسجد را بنا کرده که درشعبات قرآنی قریب به دو هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به فراگیری علوم قرآنی داریم که یک هزار و ۲۰۰ نفر از آنها مشغول به حفظ قرآن کریم از ۱جز الی ۲۰جز هستند.

 این مسئول اظهار کرد: پس از تاسیس موسسه آل یاسین میناب ابتدا نیازمند مکانی در این شهرستان بودیم که توانستیم با کمک خیرین مکانی را اجاره کنیم و درهمان سال اول قریب به ۲۸۰ نفر ثبت نام کردند که کلیه کلاس ها رایگان بوده که تاکنون این روند نیز ادامه دارد.

جهادگر عرصه قرآن و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: این مرکز قرآنی که هم اکنون شاهد مراسم افتتاحیه آن هستیم توسط یکی از اهالی همین روستا وقف امورات قرآنی جهت ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) قرار گرفته که امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم این مرکز را تجهیز و به انجام فعالیت های قرآنی در آن بپردازیم.

 توفیق در عرصه فعالیت های قرآنی نصیب هرکسی نمی شود

سردار دکتر میر رفیعی، در این مراسم گفت: فعالیت در عرصه قرآنی مجاهدت در راه حق است و این توفیق نصیب هر کسی نمی‌شود، بنابراین شما باید شکرگزار خداوند سبحان باشید.

فعال عرصه قرآنی، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه، عنوان کرد: برای اینکه فرهنگ قرآن در جامعه در عرصه‌های مختلف فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تربیتی، اخلاقی حاکم شود ابتدا نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم، یعنی اول باید جلوه‌ها و تجلیات قرآن را در جامعه افزایش دهیم و تقویت کنیم تا به تدریج انتظار داشته باشیم که این جلوه‌های فرهنگی حاکم شود، یعنی اول تجلی و ظهور و بعد حاکمیت پیدا کنند.

 این خیّر قرآنی، حجت الاسلام زاهدی را فردی جهادگر در عرصه ترویج فعالیت های قرآنی دانست و عنوان کرد: مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآنی یکی از بازوان اجرایی ترویج این فرهنگ در کشور هستند که نقش بسیار مؤثری در ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه دارند.

سردار میر رفیعی با تأیید اهمیت و نقش امکانات و منابع مالی در ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: البته کار فکری و ایده‌های خلاقانه جهت جذب مردم بویژه نسل جوان در اولویت قرار دارد چرا که برخی از مؤسسات قرآنی ثابت کرده‌اند با امکانات اندک مالی نیز می توان کارهای قرآنی بسیار بزرگی انجام داد.

فعالیت در عرصه قرآنی مجاهدت در راه حق است

بخشدار بندزرک در این مراسم، گفت: فعالیت در عرصه قرآنی مجاهدت در راه حق است و این توفیق نصیب هر کسی نمی شود، بنابراین فعالان این عرصه باید همواره شکرگزار خداوند باشند.

علی بلاک با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، عنوان کرد: برای اینکه فرهنگ قرآن در جامعه در عرصه‌های مختلف فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تربیتی، اخلاقی حاکم شود، ابتدا نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم،یعنی اول باید جلوه‌ها و تجلیات قرآن را در جامعه افزایش دهیم و تقویت کنیم تا به تدریج این جلوه‌های فرهنگی حاکم شود.

بلاک به نقش قرآن به‌عنوان یکی از مسائل راهبردی در جامعه تأکید کرد و افزود: اگر فرهنگ قرآن بر جامعه حاکم باشد از بروز انحرافات و آسیب های اجتماعی جلوگیری می‌شود.

این مقام مسئول، اظهار کرد: باید مبنای فکری و تصمیم گیری مسئولان، قرآن باشد و تفکر مسئولان و مردم نیز خدا محور باشد.

بخشدار بندزرک در پایان ابراز امیدواری کرد فرهنگ قرآنی در سراسر جامعه اسلامی، به خصوص در سطح بخش بندزرک فراگیر شود و روز به روز شاهد پیشرفت در زمینه های فرهنگی و قرآنی در جامعه باشیم.

به گزارش ایسنا، هفتاد و پنجمین شعبه موسسه فرهنگی قرآنی آل یاسین(ع) میناب در روستای اسلام آباد بخش بندزرک این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان افتتاح شد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید