رئیس اداره قرآن و عترت هرمزگان:

قرآن و عترت باید محوریت تمامی فعالیت های مدارس باشد

rahnavaz

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: اگر به دنبال عبور سالم دانش آموزان از چالش های متعدد جهان امروزی هستیم باید فعالیت های متوازن قرآن و عترت محوریت تمامی فعالیت های مدارس باشد.

فعالیت مدارس باید با محوریت قرآن وعترت به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش قشم: اردشیر رهنواز در جلسه هم اندیشی معاونین پرورشی مدارس شهرستان قشم اظهار داشت: قرآن و عترت دو میراث بزرگ پیامبر است که با توسل و تمسک به آن ها، انسان را از خطرات و گمراهی نجات می دهد.

وی گفت: در دنیای امروزی که مشکلات و چالش های متعددی دانش آموزان و خانواده ها را تهدید می کند، جاری بودن قرآن و عترت در تمامی فعالیت های مدارس و جذب دانش آموزان به سوی معنویت می تواند راه گشای مسائل موجود باشد.

رهنواز همچنین به انجام فعالیت های پرورشی در قالب مدرسه‌محوری اشاره کرد و اضافه کرد: باید تلاش کرد که تمامی فعالیت‌های آموزشگاه ها خصوصا حوزه پرورشی با محوریت مدرسه و مشارکت‌پذیری و مشارکت‌جویی خود دانش‌آموزان و با رنگ و بوی قرآنی واصل انتخاب واختیار انجام بگیرد اما این فعالیتهانباید تک بعدی. ونامتناسب باشد بلکه رعایت توازم یک ضرورت است.

این مسئول تصریح کرد: به این دلیل که بحث مدرسه‌محوری دیدگاه اصلی ما بوده است، امسال رصد فعالیت‌های قرآن و عترت را در دستور کار خواهیم داشت تا به طور دقیق بدانیم در این حوزه‌ها چه اتفاقاتی در مدارس رخ می‌دهد.

12

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان از سه حوزه کاری این اداره سخن گفت و خاطر نشان کرد: در حوزه قرآن بحث حفظ موضوعی و حفظ نور، در بحث عترت بحث امام‌شناسی و طرح مصباح‌الهدی و در بحث نماز نیز اجرای طرح «مبین» در مدارس از مهمترین برنامه های حوزه پرورشی مدارس بشمار می آید.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید