آفتاب جنوب – هفته نامه جنوب کشور

قرآن و عترت باید محوریت تمامی فعالیت های مدارس باشد

رئیس اداره قرآن و عترت هرمزگان:

قرآن و عترت باید محوریت تمامی فعالیت های مدارس باشد

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: اگر به دنبال عبور سالم دانش آموزان از چالش های متعدد جهان امروزی هستیم باید فعالیت های متوازن قرآن و عترت محوریت تمامی فعالیت های مدارس باشد.

فعالیت مدارس باید با محوریت قرآن وعترت به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش قشم: اردشیر رهنواز در جلسه هم اندیشی معاونین پرورشی مدارس شهرستان قشم اظهار داشت: قرآن و عترت دو میراث بزرگ پیامبر است که با توسل و تمسک به آن ها، انسان را از خطرات و گمراهی نجات می دهد.

وی گفت: در دنیای امروزی که مشکلات و چالش های متعددی دانش آموزان و خانواده ها را تهدید می کند، جاری بودن قرآن و عترت در تمامی فعالیت های مدارس و جذب دانش آموزان به سوی معنویت می تواند راه گشای مسائل موجود باشد.

رهنواز همچنین به انجام فعالیت های پرورشی در قالب مدرسه‌محوری اشاره کرد و اضافه کرد: باید تلاش کرد که تمامی فعالیت‌های آموزشگاه ها خصوصا حوزه پرورشی با محوریت مدرسه و مشارکت‌پذیری و مشارکت‌جویی خود دانش‌آموزان و با رنگ و بوی قرآنی واصل انتخاب واختیار انجام بگیرد اما این فعالیتهانباید تک بعدی. ونامتناسب باشد بلکه رعایت توازم یک ضرورت است.

این مسئول تصریح کرد: به این دلیل که بحث مدرسه‌محوری دیدگاه اصلی ما بوده است، امسال رصد فعالیت‌های قرآن و عترت را در دستور کار خواهیم داشت تا به طور دقیق بدانیم در این حوزه‌ها چه اتفاقاتی در مدارس رخ می‌دهد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان از سه حوزه کاری این اداره سخن گفت و خاطر نشان کرد: در حوزه قرآن بحث حفظ موضوعی و حفظ نور، در بحث عترت بحث امام‌شناسی و طرح مصباح‌الهدی و در بحث نماز نیز اجرای طرح «مبین» در مدارس از مهمترین برنامه های حوزه پرورشی مدارس بشمار می آید.

خروج از نسخه موبایل