مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از تامین آب شرب دو شهر و بیش از ۲۰ روستای واقع در شهرستان های بندرعباس و خمیر که به دلیل خشکسالی بلند مدت و خشک شدن چاه ها با مشکل کمبود آب مواجه هستند از خط انتقال آب شیرین کن خلیج فارس خبر داد.
عبدالحمید حمزه پور در بازدید مشترک معاون امور عمرانی استاندار هرمزگان از روند این پروژه ها و بررسی زیرساخت های شهر علوی تصریح کرد: برای حل این مشکل، با حمایت استاندار و تخصیص اعتبارات ملی و استانی و همچنین از محل کمک مسئولیت های اجتماعی صنایع، ۶۰ کیلومتر خط انتقال آب در حال اجرا است که در مجموع ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گفته وی، این خط انتقال آب شیرین را به شهر جدید علوی، تازیان، مجتمع کشار و تعدادی از روستاهای شمال بندرعباس می رساند.
حمزه پور افزود: با این اقدام، مشکل تامین آب بویژه در بخش نهضت ملی مسکن این مناطق مرتفع خواهد شد.
وی در تشریح نیازهای شهر علوی در بخش آب گفت: شهر جدید علوی که یکی از پروژه های مهم اسکان جمعیت صنایع غرب و شهر بندرعباس و همچنین طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن در استان هرمزگان است که در مرحله نهایی تامین آب شیرین خود قرار دارد.
به گفته مدیرعامل آبفا، این شهر در حال حاضر ۲ هزار نفر جمعیت دارد و طبق گفته های مسئولان این شهر با ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی جدید در قالب طرح نهضت ملی مسکن، جمعیت آن چند برابر خواهد شد و نیاز آبی آنها، از خط انتقال آب شیرین کن خلیج فارس تامین می شود.
وی همچنین به خط انتقال آب از آب شیرین کن خلیج فارس به مجتمع کشار و شهر علوی اشاره کرد و افزود: این خط انتقال ۲۱ کیلومتر طول و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود تا ماه آینده به اتمام برسد.
حمزه پور هزینه این پروژه را قابل توجه دانست و  گفت: تامین آب از آب شیرین کن ها صرفا از طریق خرید تضمینی امکان پذیر است و برای این کار باید مجوز سازمان برنامه و بودجه را دریافت کنیم.
وی افزود: شهر علوی فاقد مخزن ذخیره آب است و برای تامین و ذخیره مورد نیاز آب شهر علوی نیازمند احداث یک باب مخزن ۵ هزار متر مکعبی هستیم که برای احداث این مخزن ۶۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.
مدیرعامل آبفا امیدواری کرد که با همکاری دستگاه های ذیربط و تخصیص اعتبارات لازم، مشکل آب شهر جدید علوی به زودی حل شود.
در این بازدید همچنین محمد مرودی سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان با قدردانی از استاندار هرمزگان و مدیرعامل آبفا برای ایجاد بستر مناسب برای تامین آب شهرها و روستاهای دو شهرستان بندرعباس و خمیر گفت: برای تامین آب این مناطق یک هزار میلیارد تومان اعتبار از محل کمک مسئولیت های اجتماعی و اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید