فرمانده یگان منابع طبیعی هرمزگان خبر داد: اعلام بیش از ۳۰۰ گزارشات مردمی به کد امداد جنگل  مرتع
 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت : تا پایان آبان ماه امسال ۳۰۰ مورد گزارش مردمی از سوی  هم استانی ها به کد امداد جنگل ومرتع(۱۵۰۴) اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی هرمزگان ، سرهنگ” رحیم اسفندیاری” افزود : از این تعداد ۹۱ درصد با ضریب صحیح بودن خبر گزارش شده است.

به گفته وی ۹۱ درصد اخبار رسیده عملیاتی بوده که توسط یگان حفاظت درحوزه این اداره کل پیگیری و رصد شده است .

اسفندیاری گفت: کد ۱۵۰۴ امداد جنگل ومرتع، بدون نیاز به پیش شماره پل ارتباطی مردم با منابع طبیعی است که به طور شبانه روزی در اختیار شهروندان در سراسر استان است .

وی خاطر نشان کرد : درراستای قانون از وجب به وجب اراضی ملی وانفال محافظت و صیانت نموده وبا متخلفین و متصرفان به شدت برخورد می نماییم.

وی همچنین افزود: نیروهای یگان حفاظت به صورت شبانه روزی در حال گشت زنی در تمامی نقاط دورافتاده و روستاها و… بوده وبا هر گونه تصرف و تخلف برخورد قانونی مینمایند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی هرمزگان همچنین یاد اورشد علاوه بر کد ۱۵۰۴ کد ۱۳۹ سازمان جنگلها نیز فعال است و شهروندان و دوستداران حفظ منابع طبیعی می توانند با این کد نیز تماس حاصل کرده و گزارشات خودرا مبنی برهر گونه آتش سوزی، تصرف و قطع درختان و … ر اعلام نمایند.

وی در پایان از همه مردم درخواست نمود با مشاهده هرگونه تخلف در عرصه های منابع طبیعی از جمله تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجوو زیاده خواه ،‌بروز آتش سوزی، قطع درختان جنگلی و بوته های مرتعی و سایر تخلفاتی که در این عرصه ها صورت می پذیرد  موارد را به  شماره ۱۵۰۴ و۱۳۹ گزارش و در عمل خداپسندانه حفاظت از طبیعت ارزشمند حافظان منابع طبیعی را  یاری رسانند.

 

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید