دکتر رضانیا سخنگوی شورای سلامت کیش با اعلام خبر پنجاهمین فوتی کرونا در کیش گفت:آقای ۸۸ساله ، با علائم تب و لرز ،تنگی تنفس، سرفه بدون بیماری زمینه ای و بستری در بیمارستان جان خود را دست داد و تا کنون متاسفانه تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شروع اپیدمی به پنجاه نفر رسید.

دکتر رضانیا گفت:با توجه به احتمال افزایش ریسک عوارض و خطر مرگ‌ومیر در سالمندان، خودمراقبتی سالمندان یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با کرونا است و رعایت برخی توصیه‌ها برای مراقبت بیشتر در این شرایط ضروری است.
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش اظهار داشت: در صورتی که علایم سرماخوردگی مانند تب، سرفه، گلودرد و یا تنگی نفس داریم، حتی المقدور خود را قرنطینه و از دید و بازدید با افراد مسن خودداری کنیم.
وی ادامه داد:  در صورتی که علایم تنفسی داریم و سالمند در منزل داریم حتما از او بیشتر از ۲ متر فاصله بگیریم، از ماسک استفاده کنیم و حتی الامکان اتاق او را جدا کنیم.

وی ضمن تاکید بر خودداری از برگزاری دورهمی ها تا عادی شدن شرایط، گفت: از دست دادن و رو بوسی کردن و در آغوش گرفتن افراد مسن پرهیز کنیم. همچنین کماکان رعایت پروتکلهای بهداشتی باید در اولویت قرار گیرد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید