دکتر #مریم_اسحاقی متخصص کودکان

امروز روز اول شهریور ۱۴۰۰ است.روز پزشک.دومین روز پزشک در سال‌های سیاه کرونا.نمی‌خواهم و نمی‌توانم این روز را به پزشکان سرزمینم تبریک بگویم.چرا که پزشکان باغبان جهنم‌اند. ترکیب نام ” باغبان جهنم” را از نام کتاب استاد شمس لنگرودی وام گرفته‌ام.

پزشکانی که حرفه‌شان احترام به زندگی انسان و تاراندن مرگ است، خود و خانواده و مردمشان به بهانه‌ی ویروسی نحس و وحشی، گرفتار جهنمی دست ساز شده‌اند که لحظه به لحظه جان می‌ستاند.
ناآگاهی و کم‌خردی و پافشاری بر تعصبات و کم‌دانشی بسیارانی از خودمان و مسئولین و مردم؛ نیز هیزمی است خستگی‌افزا و جانکاه، بر این آتش.این روز را به پزشکان محترم و همکاران عزیزم خسته نباشید می‌گویم.

یک دقیقه سکوت می‌کنیم به احترام آنان که میان ما نیستند، به احترام پزشکان و پرستاران که در این آتش جهنمی و جانسوز سوختند و به احترام خانواده‌های کادر درمان، پرستاران و فرزندان و پدر و مادرهاشان که دورادور دست بر آتش بودند و خاموش شدند.
به احترام تمام مردم سرزمینم که در این جهنم خاکسترشدند و دست هیچ باغبانی نتوانست سبز شدن را به آنان بازگرد، یک دقیقه سکوت می‌کنیم.

متاسفانه سیاست وزارت بهداشت کشور و صدا و سیما از سوی دیگر گسلی عمیق و پُرناشدنی میان پزشکان و مردم ایجاد کرده ، از سوی دیگر سیاست آموزش پزشکی کشورمان به گونه‌ای است که از دستیارها و انترهای پزشکی به عنوان نیروهای کار ارزان قیمت بهره می‌جوید.

واقعیت امر این است که دانشگاه‌ها به جای استخدام پزشکان برای کار در بیمارستان هر سال از نیروهای جدید دستیار و انترن چون عصر برده داری، بیگاری می‌کشند و هیچ حق و حقوقی برایشان قائل نیست.

دستیار پزشکی کیست؟ جنسش از چیست؟

دستیار پزشکی،سوپرمن یا سوپروومن است فراانسانی است از جنس فولاد. موجودی است خستگی ناپذیر و پُرتوان اغلب ۳۱ یا ۳۲ ساله با موهای کم‌پشت و چشمانی همیشه بیدار، که فحش خورش از جانب اساتید و بیماران ملس است. این موجود ۴ سال با باد و هوا و آب تغذیه می‌شود و با قدرتی جادویی و فوق‌العاده هم نیروی کار است و هم از اساتید آموزش می‌بیند و به دستیاران سال پایین آموزش می‌دهد.

اغلب این موجودات، متاهل که به عنوان دوره آموزشی وارد بیمارستان می‌شوند. ولی در واقع نیروی کار ارزان قیمتی است با ۹۰ ساعت کار در هفته و شیفت‌های ۳۰ ساعته ی شلوغ.
با حقوقی بسیار تحقیر آمیز:یک و نیم میلیون تومان برای مجردهاو ۲ میلیون تومان برای متاهلین بدون بیمه و بدون سابقه‌ کار و بدون اجازه‌کار در بیرون از بیمارستان است.حقایقی که از من و شما دور می‌ماند.

این موجودات همان موجودات جادویی هستند که در ۱۹ ماه اخیر در کنار پرستاران عزیز و کادر درمان، ارتباط تنگاتنگ با بیماران مبتلا به کرونا داشته‌اند. همان موجوداتی هستند که سال‌های روزهای دراز و استقامت‌های کم را تاب آورده‌اند.

این موجودات فضایی یا قدرتی ماورایی پس از گذران این دوره چهارساله و امتحان ارتقا سالانه و امتحان برد تخصصی، با آینده‌ای نامشخص اگر انصراف ندهند و اگر خودکشی نکنند و اگر کوچ نکنند؛ باید به مدتی نامعلوم دو یا سه برابر تحصیل حداقل ۱۰ سال راهی پشتِ کوه قاف شوند.
سپس حداقل در سن ۴۵ سالگی از خواب اصحاب کهف بیدار شوند و به زندگی برگردند که اگر توان برگشت‌شان باشد.

دست پزشکان سرزمینم را می بوسم.جای تمام پزشکان و پیشکسوتانی که به آتش کرونا سوختند وخاکستر شدند، سبز.
دست پرستاران و کادر درمان بی ادعای سرزمینم را می بوسم.    به امید روزهایی روشن….

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید