منوچهر ضیایی در نشست با خبرنگاران پیرامون برگزاری نکوداشت یکصدمین سالگرد تاسیس تربیت معلم کشور و پنجاه و چهارمین سالگرد تاسیس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان افزود: هم اکنون کار تدوین این کتاب با عنوان «پنجاه و چهارمین سال تربیت معلم هرمزگان» آغاز شده است که در آینده چاپ و در اختیار محققان قرار می گیرد.
وی بیان داشت: در این کتاب همه کسانی که به عنوان استاد و مدیر در این مدت ۵۴ سال در مراکز تربیت معلم و دانش سراهای هرمزگان فعالیت داشتند، معرفی می شوند.
این مسوول اظهارداشت: ایجاد فرصت برای ارایه نظرها و انتقال تجربه ها، ترویج گفتمان تربیت معلم، تلاش برای تربیت معلمان و ایجاد بستر برای سیاست گذاری از مهم ترین اهداف تدوین این تاریخچه است.
ضیایی گفت: همچنین به مناسبت پنجاه و چهارمین سالگرد تاسیس تربیت معلم هرمزگان، برنامه ای تحت عنوان نکوداشت چهره های ماندگار تربیت معلم استان روز دوشنبه دهم دی ماه برگزار می شود که در این برنامه از۶۰ استاد و مدیر سابق دانشسراها و مراکز تربیت معلم هرمزگان تجلیل می شود.
رییس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان اظهارداشت: پنجاه و چهار سال فعالیت تربیت معلم هرمزگان از درون آن محصولی به نام دانشگاه فرهنگیان درآمده است که برعلاوه بر ادامه راه مراکز تربیت معلم و دانشسراها، در شکل دانشگاهی با دستاوردها و امکانات بیشتری فعالیت می کند.
ضیایی با اشاره به این که دانشگاه فرهنگیان هرمزگان امسال وارد هفتمین سال خود شده است، گفت: امسال در مجموع یکهزار و ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که بیشتر دانشجویان این دانشگاه را افراد بومی و بین ۵ تا ۱۰ درصد غیربومی تشکیل می دهند.
وی اضافه کرد: میزان پذیرش دانشگاه فرهنگیان هرمزگان از طریق کنکور سراسری سال گذشته بیش از ۲۰۰ نفر بوده که امسال این میزان به ۵۰۰ نفر رسیده است که در مقایسه با سال قبل ۲ و نیم برابر افزایش داشته است.
رییس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان همچنین با اشاره به نیاز معلم در هرمزگان و حجم بالای بازنشستگی در این استان اظهارداشت: براساس ماده ۲۸ (دوره یکساله معلمی) در سال قبل ۱۰۰ نفر و امسال ۳۰۰ نفر وارد این دانشگاه شدند که این روند افزایشی در سال های آینده ادامه می یابد.
وی گفت: سال گذشته ۷۵ نفر از دانشگاه فرهنگیان هرمزگان فارغ التحصیل (دانش آموخته) شدند.
این مسوول با اشاره به رتبه بندی دانشگاه فرهنگیان هرمزگان نیز گفت: بیش از ۲ سال است که رتبه بندی جدیدی در بین دانشگاه های فرهنگیان کشور صورت نگرفته است اما براساس رتبه بندی های اخیر، این دانشگاه در ردیف پنج تا هفت دانشگاه برتر کشور قرار دارد که جایگاه خوبی به لحاظ فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی داشته است.
۷۱۹۵/۶۰۴۸

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید