امین قصمی گفت: با آماده شدن زیر ساخت ها انتظار می رود شهروندان رودانی با خرید انشعاب فاضلاب خانگی و اتصال به شبکه جمع آوری فاضلاب در صیانت از منابع آبی مشارکت نموده و مانع تزریق فاضلاب خام به منابع زیرزمینی آب شوند.

مدیرعامل آبفای هرمزگان با حضور در مراسم نمازجمعه شهرستان رودان با اشاره به تهدید جدی امنیت منابع آبی استان، بر لزوم همراهی و مشارکت مردم و مسئولان در مدیریت مصرف آب و صیانت از منابع آبی تاکید کرد.

“امین قصمی” افزود: در همین رابطه با توجه به سیاست وزارت نیرو مبنی بر سازگاری با کم آبی به جای مقابله با بحران آب، علاوه بر اقدامات سازه ای و فنی در بخش مدیریت مصرف و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب اقدامات موثری انجام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه راهکارهایی برای صیانت از منابع آبی در دستور کار آبفا قرار دارد، اظهار داشت: در بخش توسعه زیرساخت های آبی اقداماتی انجام شده به طوری که در شهر رودان در دو سال اخیر بیش از ۱۲ کیلومتر خط انتقال آب و شبکه آبرسانی اجرا شده است. همچنین برای اجرای طرح آبرسانی به شهر بیکا نیز اعتباری برابر ده میلیارد تومان هزینه شده است.

بهره برداری از طرح آبرسانی به شهر زیارتعلی در هفته دولت امسال

مدیرعامل آبفای استان در ادامه از بهره برداری طرح آبرسانی به شهر زیارتعلی در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: همچنین طرح فاضلاب رودان از جمله طرح هایی بوده که با اعتباری برابر یکصد میلیارد تومان و با مشارکت مردم در راستای صیانت از منابع آبی اجرا شده است.

وی همچنین ضمن قدردانی از همراهی و صبوری مردم و مسئولان این شهر در اجرای این طرح گفت: با آماده شدن این زیر ساخت ها انتظار می رود شهروندان با خرید انشعاب فاضلاب خانگی و اتصال به شبکه جمع آوری فاضلاب در صیانت از منابع آبی مشارکت نموده و مانع تزریق فاضلاب خام به منابع زیرزمینی آب شوند.

قصمی در خصوص گلایه برخی شهروندان رودانی نسبت به بالا بوده هزینه های نصب انشعاب فاضلاب نیز تصریح کرد: آبفا این آمادگی را دارد تا به هر شکلی و در حد بضاعت مالیِ شهروندان، پرداخت هزینه های نصب انشعاب فاضلاب را در بلندمدت تقسیط نماید.

وی اضافه کرد: شهروندانی که سیفون فاضلاب تا درب منزل شان آمده، از سپتیک فاضلاب استفاده نکنند و نسبت به اتصال انشعاب به شبکه جمع آوری فاضلاب شهری اقدام نمایند تا ضمن انجام فرآیند تصفیه در تصفیه خانه فاضلاب، از پساب بهداشتی فاضلاب در محیط زیست استفاده شود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید