آفتاب جنوب- نمک پور

برای نخستین بار مسابقات موتای ویژه بانوان در شهرستان میناب با همت انجمن موی تای این شهرستان در بخش بانوان رزمی کاران این رشته و علاقمندان به موتای در میناب با هم به رقابت پرداختند…

سرکار خانم زاهدی نایب رئیس انجمن موتای شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگار ما در همین رابطه گفت: نخستین دوره این مسابقات با همکاری انجمن موتای شهرستان با حضور بیش از ۴۰ بانوی رزمی کار در رده های نونهالان ،نوجوانان ،جوانان و بزرگسالان در اوزان مختلف برگزار گردید که در پایان این مسابقات در رده بزرگسالان در وزن +۴۰ مرضیه فیروزی و محدثه ذاکری قهرمان و نایب قهرمان این رده و وزن شدند.
در همین رده سنی اما در وزن +۵۰این زهرا پور خالقی و آرزو شبانی بودند که توانستند مدال های طلا و نقره را در این وزن به نام خود به ثبت برساندد.
نایب رئیس انجمن موتای میناب اظهار داشت: در اوزان +۵۱ بزرگسالان مهدیه سالاری و منیره حبیب زاده بودند که با غلبه بر حریفان خود توانستند قهرمان و نایب قهرمان این وزن شوند.وی همچنین افزود: در رده نونهالان در وزن+۲۲سارا فرهادی و مهسا شبانی طلای این رده را به گردن آویختند و کوثر عبدی زاده توانست نایب قهرمانی را به نام خود به ثبت برساند.ودر آخرین وزن از رده نونهالان ودر وزن+۱۸ نیب قهرمانی به نرجس حاجی وند بود که رسید.
سه داور بانوی مینابی که قضاوت این دوره از مسابقات قهرمانی شهرستان میناب را بر عهده داشتند سرکار خانم ها مرضیه عربی،سیده امینه وحدانی و فرزانه یاوری بودند .
در حاشیه همین مسابقات نایب رئیس انجمن موتای میناب بیان داشت: موتای در شهرستان میناب در حال رشد است و ما همه با هم در تلاشیم تا با حمایت متولیان امر جایگاه اصلی این رشته را در استان و کشور به دست اوریم.
استاد زاهدی با اشاره به نقش برگزاری مسابقات موتای در توسعه ورزش همگانی تصریح کرد: اجرای نمایشات رزمی به همراه حرکات نمایشی می تواند مورد توجه حاضران، ورزشکاران دیگر رشته ها و حتی مسئولین قرار گیرد و به نظرم اگر انجام این گونه برنامه ها در سطح جامعه رواج یابد، موجب ایجاد روحیه، تقویت نشاط و جذب اقشار مختلف به سمت ورزش‌های رزمی خواهد شد.
وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: بدون شک، رشته های رزمی تاثیر به سزایی در رشد و توسعه فرهنگ ورزش در سطح شهرستان ، استان و کشور دارند و با در نظر گرفتن این پتانسیل در شهرستان میناب در بین بانوان در رشته موتای مسئولان شهرستانی و استانی باید با حمایت و تشویق بیشتر، انگیزه مربیان و قهرمانان را دوچندان نمایند.

نایب رییس انجمن موتای دومین شهرستان پهناور و پرجمعیت استان هرمزگان به اقدامات انجام شده این انجمن در شهرستان میناب جهت علمی ساختن ورزش رزمی در میان علاقمندان به این رشته در بخش بانوان مینابی اشاره کرد و گفت: در رشته های رزمی به ویژه موتای جنبه های علمی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. از زمان تشکیل این انجمن سعی شده با برپایی دوره های مختلف علمی در زمینه های مختلف آسیب شناسی، امدادگری و … مربیان و قهرمانان مینابی را مطابق استانداردهای روز جهان آموزش دهیم.
استاد زاهدی گفت:ورزش رزمی موی تای یکی از هنرهای رزمی المپیکی می باشد که در سالیان گذشته در کشورمان هواداران بسیاری به دست آورده است. موی تای هنر هشت عضو نامیده شده است. موی تای تایلندی در مقایسه با دیگر انواع سبک های موی تای، ورزشی بسیار کارآمد در مبارزه است. همان طور که می دانید در این ورزش برای شکست دادن حریف فقط روی ضربات مشت تمرکز نمی شود، بلکه لگد های مربوط به ساق پا، آرنج، زانو و دیگر ضربات ترکیبی نیز به کار می رود، علاوه بر این شمار رزمی کاران موی تای نسبتا زیاد است، یعنی ورزشی بسیار محبوب است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید