فرشید کریمی حاجی خادمی کارگردان این نمایشنامه گفت: سال ششم است که ما نمایشنامه گریه های خورشید را برگزار می کنیم و کیفیت کار ما باعث شده هر سال مخاطب زیادی از سراسر هرمزگان این نمایشنامه را دنبال کنند.

وی به شروع نمایش اشاره کرد و افزود: ابتدا کسانی می آیند که تشنه هستند و به دنبال آب می گردند، اما سراب دیده یا آب آن ها طعم خون دارد و موفق به پیدا کردن آب نمی شوند و در واقع این ها افرادی هستند که مانع حضرت عباس شدند که آب را به خیمه ها ببرد؛ راوی در این هنگام می آید و خطاب به آن ها می گوید؛ وای بر شما که ظلم کردید به امام، و نفرین خدا بر شما باد و داستان از اینجا شروع می شود.

کاگردان نمایشنامه از دهیار و شورای اسلامی روستای حاجی خادمی، هیات امنای امام حسن مجتبی، مسئولین و تمام کسانی که به نوعی کمک و همکاری نموده اند تقدیر و تشکر کرد.

نمایشنامه عاشورایی گریه های خورشید تلفیقی از زندگی امروزی است که با عاشورا ادغام می شود و بیشترین هدف آن انتقال فرهنگ عاشورایی به نسل امروز است.

بازیگری چهره های خردسال، دکور مناسب همراه با نور پردازی و  به روایت کشیدن صحنه های عاشورایی به گونه ای که انسان تحت تاثیر قرار می گیرد  از عواملی است که باعث شده نمایشنامه گریه های خورشید هر سال در روستای حای خادمی میناب زبانزد عام و خاص باشد و مورد استقبال عموم قرار بگیرد.

نزدیک به ۴۰ بازیگر ایفای نقش می کنند که ۱۵ نفر از آن ها خانم ها و بچه های خردسال هستند و این نمایشنامه امسال  با جمعیت بالای ۵ هزار شب شام غریبان در روستای حاجی خادمی میناب برگزار شد. امسال برای دومین سال متوالی این نمایشنامه عصر دیروزدر امام زاده سید مظفر(ع) بندرعباس برگزار شد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید