به گزارش خبرنگار  آفتاب جنوب، مهدی جهان‌ نجاتی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۱۶ هزار شعبه در کشور و ۴۳۳ شبکه بانکی در استان هرمزگان وجود دارد که ۳۶ شعبه مربوط به بانک کشاورزی می باشد.
وی افزود: ۹ درصد از سپرده های بانکی استان مربوط به بانک کشاورزی است.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۴۵ دستگاه خودپرداز شبکه بانکی در استان هرمزگان وجود دارد، ادامه داد: ۱۶۸ هزار پایانه فروش در استان فعال است که ۱۱ هزار دستگاه آن مربوط به بانک کشاورزی است.
جهان‌ نجاتی بیان داشت: استان هرمزگان ۴.۷ درصد از مساحت کشوری و ۱.۷ درصد از جمعیت کشور را دارد ولی ۱.۱درصد از نقدینگی کشور را در اختیار دارد.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان با بیان اینکه هیچ گونه محدودیت اعتباری در احداث گلخانه و پرورش میگو نداریم، خاطرنشان ساخت: تاکنون ۴۶٨ میلیارد ریال برای احداث ۵۴ هکتارگلخانه تسهیلات پرداخت شده است.
جهان نجاتی افزود : بانک کشاورزی در سال گذشته با بخشودگی یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بخشودگی جرایم دیرکرد و سود از محل اعتبار تبصره ٣۵ قانون اصلاح بودجه سال ٩۵ و بند “و” تبصره ١۶ قانون بودجه سال ٩۶ توانست بیش از ١٢٩٠٠ فقره از مطالبات کشاورزان را تسویه نماید.
وی با بیان اینکه ۲۶ هزار فقره قرارداد بیمه با صیادان و کشاورزان انعقاد کردیم، افزود: یک میلیون نفر نخل و ۴۵ هزار هکتار مرکبات تحت پوشش بیمه بانک کشاورزی قرار دارد.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان تصریح کرد: صادرکنندگان محصولات کشاورزی و آبزی تسهیلات با نرخ ۷ درصد و مدت بازپرداخت ۶ ماهه دریافت خواهند کرد .
جهان نجاتی گفت: از ابتدای سال تسهیلات ازدواج بیش از ١٣٩ میلیارد ریال پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان با بیان اینکه  تعداد تسهیلات پرداخت شده از محل صندوق توسعه ملی در ۹ ماه گذشته ۱۹۰ فقره به مبلغ ۵۷۸ میلیارد ریال بوده است، اضافه کرد: در این مدت به یک واحد سه هزار تنی پرورش ماهی در قفس در منطقه بندرلنگه مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده است.
جهان نجاتی با اشاره به اینکه ۵۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۷۲۲ میلیارد ریال در راستای اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: در این  زمینه در سیستم بانکی استان و در بین سایر استانهای کشور در جایگاه اول قرار داریم.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید