گم شدن ۹ صیاد هرمزگانی در آب های آزاد خلیج فارس

مسئول تعاونی قایق داران بخش شیرکوه بندر چارک گفت: ۳ فروند قایق صیادی توسط گارد ساحلی کشور امارات دستگیر شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ عبدالله رحیمی مسئول تعاونی قایق داران بخش شیرکوه بندر چارک در گفتگو با خبرنگار هرمز ، اظهار کرد: در ۱۲ آبان ماه سال جاری ۳ فروند قایق صیادی که برای دشت روزی خود به دریا رفته بودند، به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی نادانسته به سمت آب های اجمال امارات کشیده شده و توسط گارد ساحلی این کشور دستگیر می شوند.
مسئول تعاونی قایق داران بخش شیرکوه بندر چارک، گفت: با رسیدن زمان غیبت آن ها به شش روز، واحد کنترل بندرچارک را در جریان موضوع قرار دادیم و با پیگیری ها و تماس با کشور های حاشیه خلیج فارس متوجه دستگیری آنان توسط گارد ساحلی امارات شدند.
رحیمی با اشاره به این که اسامی دستگیر شدگان اعلام نشده است، تصریح کرد: کشور امارات از انتشار نام صیادان امتناع می کند اما با اطمینان می توانیم بگوییم که آن ها همان ۹ صیاد گمشده هستند.
وی با تاکید بر اینگه از هویت سه صیاد اطلاعاتی در دست نیست، بیان کرد: ناخدای قایق ها جابر پوده، علی پیوند و سلطان قندرانی و جاشوها سعید صالحی، اقبال و احمد بودند و از هویت سه نفر دیگری که همراه آنان بودند، بی اطلاعیم.
مسئول تعاونی قایق داران بخش شیرکوه بندر چارک، خاطر نشان کرد: سفرهای صیادی از ۲ روز طولانی تر نمی شود و این غیبت دراز مدت موجب نگرانی خانواده ها و عزیزان آنان شده و متاسفانه دولت امارات حتی نامی هم از آن ها منتشر نمی کند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید