به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، منصور اخلاقی پور در جلسه‌ای که به‌منظور هماهنگی دستگاه‌های اجرایی جهت راه‌اندازی جمعه‌بازار رشمون در محل این بازارچه برگزار شد، اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی جمعه‌بازار صنایع بومی محلی رشمون حمایت از اشتغال‌زایی برای مددجویان مؤسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در استان هرمزگان است.

وی افزود: تمامی سازمان‌های مردم‌نهادی که صنایع‌دستی، لباس و دیگر اقلام تزئیناتی را توسط مددجویان خود تولید می‌کنند، می‌توانند در این جمعه‌بازار غرفه گرفته و محصولات تولیدی بومی خود را به فروش برسانند.

اخلاقی پور با تأکید بر عدم ورود کالاهای وارداتی به‌خصوص کالاهای چینی به این بازارچه، بیان کرد: باید مراقبت شود که اطراف جمعه‌بازار افراد دیگری جهت سوءاستفاده مبادرت به دست‌فروشی اجناس وارداتی نکنند و در این رابطه از ارگان‌های انتظامی و شهرداری کمک خواهیم گرفت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان بابیان اینکه در زمینه ایجاد بستر اشتغال برای معلولین و توان‌خواهان تمامی اجتماع مسئول است، خاطرنشان کرد: وقتی شخصی دچار معلولیت و یا بیماری خاص و نادری شده است قطعاً در روحیه و زندگی او بازتاب بسیار منفی خواهد داشت اما وقتی همین شخص تصمیم می‌گیرد از این روحیه منفی جداشده و برای جامعه‌اش مفید واقع شود، همه ما وظیفه‌داریم این بستر را برایش فراهم کنیم.

اخلاقی پور یادآور شد: این افراد نمی‌توانند هر کار و شغلی داشته باشند و اشتغال در این زمینه معمولاً شغل‌های خانگی و خرد است اما قطعاً جهت تداوم، نیاز به ایجاد بازار فروش تولیدات و حمایت و پشتیبانی دارد.

وی تأکید کرد: در کنار افراد دارای بیماری و معلولیت باید اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه همچون زنان سرپرست خانوار و ایتام نیز دیده شوند و برای این اقشار زمینه کار و فعالیت حداقلی را فراهم کنیم.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به عملکرد خوب سازمان‌های مردم‌نهاد در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر هرمزگان، عنوان کرد: مؤسسات خیریه و تشکل‌های مردمی با حمایت مردم و خیرین خود توانسته‌اند چتر حمایتی حداقلی را برای این اقشار ایجاد کنند و حالا دستگاه‌های اجرایی هستند که می‌بایست با پشتیبانی از این تشکل‌های فعال و صالح این چرخه را تکمیل کنند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید