احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) با حضور در جمع اهالی بناب رویدر گفت:اگر در عزاداری هایمان شناخت و باور کامل و عمیقی نسبت به امام حسین (ع) داشته باشیم متوجه تغییرات زیادی در وجودمان می شویم و این فلسفه عزاداری ها ست. مادرکنار شناختی که از اصل و نسب پاک ومطهر از خاندان پیامبر(ص) داریم و بعدا زگذشت ها قرنها برای مظلومیت وفلسفه عاشورا عزاداری می کنیم  باید بدانیم تازمانی که فلسفه وهدف از قیام سیدالهشدا را ندانیم نمی توانیم این حرکت ماندگار را درک کنیم .

مرادی گفت: ما مسلمانان باید بیشتر نسبت به حرکت عاشورا شناخت داشته باشیم چرا که  غیرمسلمانان را  می بینیم که امروزه سر تعظیم در برابر امام حسین (ع)  وقیامش فرود می اورند. امام حسین با اخلاق ترین وبا سیاست ترین انسان است که در دعای عرفه به زیبایی نشان داده شده است . اگر جامعه ای که می خواهد عدالت را پیاده کند باید اقتصاد در کنار عدالت باشد تا همه ازاین عدالت منتفع بشوند .

مرادی گفت: جامعه ای رو به زوال می رود که ظلم و بی عدالتی  وفساد اخلاقی و اختلاف و تفرقه  در ان رواج پیدا کند . اگر در جامعه ای امربه معروف و نهی از منکر نبینیم قطعا به سوی نابودی پیش می رود.

اگر از عدالت سخن می گوییم نیاز نیست که یک قاضی یا نماینده مجلس انرا اجرا کند عدالت در وجود تک تک شهروندان است وباید خودمان انرا اجرا کنیم ، در قبال خود و اعمال مان مسئولیم بایدنسبت به اطرافمان حساس باشیم و وظیفه خودرا به درستی انجام دهیم.

نماینده مردم در خانه ملت افزود: این حساسیت و دقت نسبت به وضعیت همسایه هم تاکید ائمه وبزرگان دین است و متاسفانه کمتر به این موضوع تعمق و تفکر کرده ایم اگر هر کدام ازاعضای جامعه نسبت به این مهم توجه می کردند امروز گرفتار موضوعات پیش افتاده نبودیم و جوامع اسلامی نگران موضوعات پیش پا افتاده خود نبودند.

وی با اشاره به تحولات منطقه و همه پرسی در کردستان عراق افزود: این اقدامات و تحرکات ایجاد شده را باید به دقت رصد کنیم و ازاین رفتارها درس بگیریم و اجازه ندهیم تفرقه و جدایی در میان جامعه اسلامی رسوخ نماید .

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: اگر می خواهیم مانند شهید حججی به این مرتبه از بزرگی واعتبار برسیم باید به فرازهای زیارت عاشورا و فلسفه عاشورا تمسک بجوییم و بدانیم که یک جوان ۲۵ ساله گمنام اگر خدا بخواهد هم می تواند عزت و افتخار برای یک جامعه بخرد و ننگ و نابودی برای دشمنان .نمی دانیم که این شهید عزیر چه حرکت و ارتباطی ایجاد کرده بود بین خود و خدایش که اینگونه به این مقام رسید.

وی در پایان گفت: اگر بنارا برخوبی و قدرت خدا بگذاریم قطعا نظرلطف خداوند شامل حال همه ما خواهد شد ؛ خوب بودن ، خوب کارکردن و اخلاق و وجدان مدار بودن منحصر به مسلمان بودن نیست و همه می توانند این خصلتهارا داشته باشند و انسان واقعی بود. در کنار مسلمان بودن باید اعتقاد واقعی داشته باشیم و به اخلاق و وجدان بیدار متعهد باشیم  . اگر هرکدام ازاین اینها ناقص باشد می بینیم که تغییری در ما ایجاد نمی شود عزاداری می کنیم اما تغییری درخود احساس نمی کنیم و باور و شناخت عمیقی نسبت به امام حسین (ع) پیدا نکردیم.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید