به گزارش خبرنگار روزنامه منطقه جنوب کشور ” دریا ” ، حجت الاسلام و المسلمین ” محمدرضا اسماعیلی ” اظهار داشت : نیروهای افتخاری طلایه داران امر به معروف و نهی ، دوره های آموزشی را گذارنده اند و برای آنها کارت شناسایی صادر شده است .

وی بابیان اینکه هفته اول محرم ، هفته احیا ء امر به معروف ونهی از منکر نامگذاری شده است ، افزود : امر به معروف و نهی از منکر یک سرمایه اجتماعی می باشد که درحال حاضر آن چنان که باید در جامعه نهادینه نشده است و به بیراه رفته است و امر به معروف و نهی از منکر ، فقط در مسئله حجاب برداشت می شود .

به گفته وی ، امر به معروف و نهی از منکر از زیباترین و موثرترین شیوه های تعامل اجتماعی می باشد و با عمل به آن یک گفتمان فرهنگی اثربخش در جامعه نهادینه می شود .

وی تصریح داشت : هیچ قانونی در جامعه گویاتر و اثربخش تر از امر به معروف و نهی از منکر نمی باشد و مردم باید آموزش ببینند که چطور امر به معروف ونهی از منکر کنند .

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان گفت : حوزه معروف ومنکر بسیار وسیع است و هر فعل ، رفتار و کلام خوب و بد را شامل می شود .

حجت الاسلام و المسلمین ” محمدرضا اسماعیلی ” در ادامه اظهار داشت : اگر امر به معروف ونهی از منکر در جامعه به درستی شناخته و معرفی شود ، جامعه از تنشهای مختلف و بیماری های روحی و روانی مصون می ماند .

وی با بیان اینکه بی تفاوتی اجتماعی از نگاه امر به معروف یک منکر بزرگ می باشد ، افزود : مردم بایستی نسبت به همدیگر ، دولتها و دستگاههای اجرایی بی تفاوت نباشند و وظیفه هر دستگاه هم این می باشد که با منکر برخورد کند .

این مسئول شعار امسال هفته امر به معروف و نهی از منکر را ” نهضت حسینی و امربه معروف ونهی از منکرو ارزشهای انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت :برنامه های هفته احیا امر به معروف و نه از منکر از جمعه 31 شهریورماه تا 6مهر ماه در استان هرمزگان برگزار می شود .

وی همچنین در ادامه با قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و اظهار داشت :سالانه 30هزار خانوار به دادگاه مراجعه می کنند که اگر با امر به معروف و نهی از منکر جلوی بسیاری از ناهنجاری در اجتماع گرفته شود ، جامعه ای آرام و عاری از هرگونه تنش خواهیم داشت .

 

 

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید