به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، شب گذشته آیین افتتاح فاز اول مجموعه تفریحی و گردشگری سرو بندرعباس با حضور شهردار و اعضای شورای شهر بندرعباس و جمعی از ساکنین محله سورو برگزار شد.

هنگام بریدن ربان، شهردار بندرعباس با بیان اینکه این پروژه متعلق به بانوان بوده و باید توسط خودشان افتتاح شود، قیچی را به فاطمه جراره، عضو شورای شهر بندرعباس سپرد و ربان قرمز افتتاح پلاژ بانوان به دستان جراره بریده شد.

شهردار بندرعباس در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به موقعیت ساحلی شهر بندرعباس و نیاز مردم به استفاده از ساحل و دریا ایجاد چنین مرکزی ضروری بود.

عباس امینی زاده اضافه کرد: این مجموعه تفریحی و گردشگری با مساحت بیش از 9 هکتار که در چند بخش پارک، پلاژ بانوان، پلاژ آقایان، و مرکز خدماتی کار شده به بهره‌برداری از فاز اول خود رسیده است که در فازهای بعدی مرکز اقامتی آن نیز ساخته و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه زیربنای ساختمان پلاژ بیش از دو هزار و 400 مترمربع با 1.2 هکتار استخر آبگیر است که تأثیرات مختلفی ازلحاظ توسعه گردشگری، ورزشی، درمانی و پزشکی خواهد گذاشت، افزود: هدف از اجرای این پروژه ارائه خدمات در درجه اول به مردم محل سورو و در درجه بعد مردم بندرعباس بوده هرچند که در مدت اجرا مشکلاتی را هم برای آن‌ها ایجاد کرده است.

شهردار بندرعباس پروژه مجموعه تفریحی و گردشگری سورو بندرعباس را برگ زرینی از تلاش همه همکارانش در شهرداری و شورای شهر بندرعباس دانست و افزود: بانوان می‌توانند در همین هفته از خدمات این پلاژ استفاده کنند.

امینی زاده با اشاره به اینکه در جانمایی پلاژ بانوان اولین موضوعی که مطرح بود اشرافیت و دید این پلاژ و مصونیتی است که باید برای بانوان داشته باشد تا بتوانند با فراغ بال وارد دریا شوند، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌هایی که در نوار ساحلی بندرعباس داشتیم از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین نقاط ساحل تقریباً تنها منطقه‌ای که فریز شده و ارتفاع ساختمان‌ها از سایر نقاط کمتر بوده همین منطقه است.

وی با بیان اینکه موضوع دیگر ساحل بوده که در قسمت‌های شرقی به علت ماسه رسی بودن سواحل و حالت گل‌آلودگی خیلی مناسب این پروژه نبوده و در نقاط غربی سواحل ماسه‌ای شده و آب زلال‌تری دارند، عنوان کرد: موضوع دیگر بحث جزر و مد دریاست، آب دریا هنگام جزر در نوار شرقی ساحل حدود دو کیلومتر عقب می‌رود و در نوار غربی کمترین جزر را شاهد هستیم و درنتیجه با قرار دادن این موارد در کنار هم، بهترین نقطه برای جانمایی این پلاژ مکان کنونی آن در نوار  غربی ساحل بوده است.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم شهردار و اعضای شهر بندرعباس با همراهی مردم محله سورو از بخش‌های مختلف پلاژ بانوان مجموعه تفریحی و گردشگری سورو بازدید کردند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید