حجت السلام والمسلمین احمد عامری رئیس ستاد دهه امامت و ولایت بنیاد بین المللی غدیر نمایندگی استان هرمزگان در جمع اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ علوی و شناساندن عید بزرگ غدیر و شخصیت بزرگ حضرت علی(علیه السلام) در جهان اسلام را دارند.

وی با اشاره به آیه ولایت افزود: پیامبر اکرم(ص) می فهمیدند که اسلام های متعددی شکل میگیرد و اسلام ناب محمدی، اسلامی است که از زبان امیرالمومنین(ع) بیان می شود.

عامری اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) غدیر را الگوی جهانیان معرفی کرده که بحث مهم مدیریت جهان اسلام را در پیش گرفته است.

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان به تشریح برنامه های سال ۹۶ پرداخت و عنوان کرد: برنامه های این دهه از ۹ ذی الحجه مصادف با دعای عرفه آغاز می شود، اعزام دانشجویان و دانش آموزان به مشهد مقدس و پاسخ به شبهات و امام شناسی و شیعه شناسی ، تجلیل از خادمان و پرچمداران غدیر، برگزاری همایش علمای شیعه و سنی با پشتیبانی فرمانداری بندرعباس می باشد.
همچنین جشن بزرگ عید غدیر در گلزار شهدای بندرعباس و در منطقه سراح بخش احمدی از توابع شهرستان حاجی آباد برگزار می گردد.

عامری به اطعام چند هزار نفری و بازسازی واقعه غدیر اشاره نمود و اظهار داشت: همزمان با روز بزرگ عید غدیرخم در محلات سطح شهر بندرعباس اطعام چند هزار نفری و بازسازی واقعه غدیر در شش نقطه استان هرمزگان توسط سپاه امام سجاد(ع) استان برگزار می گردد.

وی افزود: همچنین به مناسبت این عید بزرگ همچون سال گذشته جشن ازدواج گلهای علوی در روستای کرمون بخش تخت با اهداء جهیزیه به ۱۱۰ زوج جوان در مورخه ۹۶/۰۶/۱۶ برگزار می گردد.

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان خاطرنشان کرد: همه هزینه های اجرایی این بنیاد از منابع مردمی تامیین می گردد و ردیف بودجه دولتی ندارد، خییرین عزیز می توانند با واریز هزینه به شماره حساب ۲۳۵۲۰۶۸۶۰۰ بانک تجارت به نام بنیاد بین المللی غدیر در این امر خدا پسندانه کمک کنند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید