به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، رئیس مجتمع آموزشی، پژوهشی درمانی پیامبر اعظم (ص) با اعلام این خبر گفت: بدین منظور طی جلسه‌ای در خصوص طراحی داخلی و آماده‌سازی فضای نصب دستگاه تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شد.

حسنی آزاد در ادامه با اشاره به اینکه آماده‌سازی فضا، گرفتن مجوزهای نصب مکانیکی دستگاه از انرژی اتمی و نصب فیزیکی دستگاه، تست‌های پذیرش، کنترل و کیفی و راه‌اندازی  طی 2 الی 3 ماه آینده به انجام خواهد رسید، تصریح کرد: با راه‌اندازی دستگاه شتاب‌دهنده خطی در مرکز پرتودرمانی امید، امید به درمان بیماران سرطانی و نیازمند به پرتودرمانی در استان هرمزگان بسیار افزایش خواهد یافت و رنج سفر به سایر استان‌های هم‌جوار بر بیماران هموار خواهد شد.

همچنین متخصص رادیوتراپی و مسئول بخش پرتودرمانی امید در این خصوص اظهار کرد: پیش‌ازاین به دلیل اینکه  تنها یک دستگاه با انرژی پایین در مرکز پرتودرمانی امید فعال بود در بسیاری از موارد بیمارانی که جهت درمان نیاز به پرتودرمانی با انرژی بالا داشتند به سایر استان‌ها ارجاع داده می‌شدند.

دکتر آشوری خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و 180 مورد پرونده بیمار سرپایی جهت درمان در مرکز پرتودرمانی امید ثبت گردیده است که با توجه به شیوع سرطان در جوامع بشری و در کشور لازم است برنامه ویژه جهت پیشگیری و درمان این بیماران انجام شود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید