سید پرویز محبی شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش های انجام شده شیلات استان توانسته رتبه اول تولیدات شیلاتی کشور در سال 95را کسب نماید.
وی با اشاره به سیاست های شیلاتی مبنی بر کاهش صید و افزایش تولید و پرورش آبزیان افزود: در همین راستا نیز شیلات هرمزگان سال گذشته با تولید افزون بر 13هزار و 800تن آبزیان پرورشی گامی مهم برای تحقق این موضوع برداشته است.
محبی خاطرنشان کرد: با تلاش های انجام شده در این بخش افزون بر دو هزار و 600 نفر به صورت مستقیم در حوزه تولید و پرورش آبزیان در هرمزگان مشغول به فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه شیلات هرمزگان حائز رتبه نخست در تولید میگو در کشور است، گفت: تولید میگوی یرورشی در هرمزگان در سال گذشته به میزان 9هزارو 900تن یعنی 47 درصد از تولید میگوی کشور با سطح زیر کشت نزدیک به سه هزار هکتار بوده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: سال گذشته افزون بر یک میلیارد و 81میلیون قطعه بچه میگو در سطح مراکز تکثیر استان تولید شده که این میزان تولید 51درصد تولید بچه میگوی کشور است.
مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اقدامات انجام شده در استان به منظور توسعه پرورش ماهی در قفس ، گفت: هرمزگان توانسته با تولید افزون بر سه هزار و 990تن ماهیان دریایی در قفس، 45 درصد از میزان تولید این مهم در کشور و رتبه اول را به خود اختصاص دهد.
محبی با اشاره به تلاش های انجام شده در دولت برای توسعه هر چه بیشتر فعالیت های شیلاتی، گفت: با تلاش های صورت گرفته در حال حاضر استان هرمزگان در حوزه شیلات در سطح ملی و بین المللی از جایگاه خوبی برخوردار است.
هم اکنون سه هزار و 200 فروند قایق، یکهزارو و 110 فروند لنج، 60 فروند کشتی دارای مجوز در آبهای ساحلی این استان در خلیج فارس و سواحل مکران به کار صیادی مشغول هستند که میزان صید سالانه آنها حدود 240 هزارتن اعلام شده است.
تعداد صیادان حرفه ای هرمزگان نزدیک به 30هزارنفر، تعداد شناورها چهارهزارو412فروند، تعداد بنادر صیادی 22 بندر، تعداد تعاونی های صیادی 74 تعاونی و آمار شاغلان صنایع شیلاتی این استان سه هزار نفر می باشد.
استان هرمزگان در زمینه صید، تعداد بنادرصیادی، تعداد تعاونی ، بهره برداران و مراکز امورصیادی و همچنین صید ماهیان سطح زی ریز و انحصار ذخایر فانوس ماهیان رتبه اول کشور را به خودش اختصاص داده است.
حفظ ذخایر آبزیان، افزایش پرورش ماهی در قفس، توسعه تکثیر و پرورش میگو، افزایش صادرات آبزیان (با محوریت مصرف خارج ازکشور) از جمله اقداماتی است که در راستای توسعه اقتصادی در بخش کشاورزی از طریق اداره کل شیلات هرمزگان دنبال می شود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید