علی رئوفی در نشستی در همین رابطه بیان داشت: این همایش با حضور 450 نفر از جوانان نخبه مساجد سراسر استان هرمزگان در حسینیه امامزاده سید مظفر(ع) شهر بندرعباس از ساعت 8 صبح تا ظهر برگزار می شود.
وی افزود: این همایش به منظور معرفی شخصیت امامزاده جلیل القدر سید محمد(ع) و کرامات آن حضرت، به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری استانداری هرمزگان و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برگزار می شود.
رئوفی بیان داشت: در این همایش پیام یکی از مراجع عظام تقلید در ارتباط با مقام شامخ امامزاده سید محمد(ع) قرائت و آیت الله دکتر عابدی از اساتید درس خارج حوزه علمیه قم در جمع شرکت کنندگان سخنرانی خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: در این همایش که با شعرخوانی شعرای برجسته کشور همراه است از خانواده سردار شهید حمید تقوی (قهرمان بلد) و شهدای حادثه تروریستی سامرا تجلیل به عمل می آید.
این مقام مسئول گفت: بقاع متبرکه کارکرد فرهنگی خود را در زمینه بسط و توسعه دین مبین اسلام به اثبات رسانده اند و از همین رو توسعه این مراکز علاوه برتقویت زمینه اعتقادی در رفع معضلات و آسیب های اجتماعی تاثیر بسزایی دارد و توصیه علما و مراجع عظام تقلید بر حفظ این آثار معظم و توسعه و گسترش آنهاست.
شایان ذکر است؛ ابا جعفر محمد بن علی الهادی (ع) مشهور به سید محمد فرزند بزرگ امام هادی (ع) و عموی بزرگوار امام زمان (عج) است.
آرامگاه امامزاده سید محمد (ع) در شهر بلد در 50 کیلومتری جنوب سامراء در کشور عراق مورد احترام فراوان شیعیان است و کرامات فراوانی از ایشان نقل شده است.
درب های حرم امامزاده سید محمد (ع) با کمک مردم هرمزگان و توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در این استان در حال احداث است

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید