دکتر غلامعلی جاودان روز دوشنبه درگفت وگو افزود: با حمایت ها و توجه ویژه وزارت بهداشت در دولت تدبیر و امید شاخص های بهداشتی در هرمزگان از لحاظ کمی و کیفی رشد قابل ملاحظه ای داشته که آمارهای ارایه شده از سوی وزارتخانه متبوع موید این مطلب است.
وی بیان داشت: براساس نظارت و پایش اداره کل بیمه سلامت و تأیید مدیریت شبکه وزارت بهداشت در سال گذشته ، استان هرمزگان در میان 61 دانشگاه علوم پزشکی کشور در خصوص اجرای برنامه های پزشک خانواده و بیمه روستایی جزء دانشگاههای شاخص و برتر در کشور شناخته شده است.
جاودان تصریح کرد: معاونت بهداشتی دانشگاه در بخش شاخص های کمی در جذب و استقرار پزشک، ماما، دندانپزشک و سایر اعضای تیم با رقم 192 توانسته خود را به حد استاندارهای لازم برساند.
وی با اشاره به پیشرو بودن هرمزگان در راه اندازی واحدهای دندانپزشکی و ارتقاء سطح خدمات دندانپزشکی در استان، گفت: این مقوله نیز از نقاط قوت در اجرای برنامه های پزشک خانواده و بیمه روستایی در استان بوده است.
جاودان با اشاره به تلاش های در دست انجام به منظور اجرای برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی در مناطق با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر، اظهار کرد: 122 مرکز خدمات جامع سلامت و 580 خانه بهداشت و پایگاه سلامت در هرمزگان مشغول ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم استان هستند.
براساس نتایج اعلام شده از سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، هرمزگان دارای یک میلیون و 766 هزار و 415 نفر بوده که از این میزان افزون بر 500 هزار نفر جمعیت در شهر بندرعباس مرکز این استان ساکن هستند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید