ساکنان مجتمع ۵۰۴واحدی گلستان که در همه واحدها از دوسه سال پیش ساکن شده اند، اما فضای سبز،مسجد ،زمین ورزشی و هیچگونه امکاناتی ندارند واز این وضعیت ناراضیند ومی گویند :مگر فرزندان ما حق تفریح وبازی ندارند ؟ مگر ما حق اقامه نماز جماعت درمسجد نداریم؟ چرا هیچکس به فکر ساکنان مسکن مهرنیست؟چرا درمسکن مهر دبیرستان وهنرستان نساخته اند وفرزندانمان مجبورشوند به داخل شهربروند وبایدسرویس بگیریم که هزینه بالایی دارد.چرا تاکسی واتوبوس در این مسیر وجود ندارد؟
برخی از مهرنشینان هم از نبود بیمارستان در مسکن مهر گلایه دارند ومی گویند:وعده داده شده بود که در مسکن مهر ،بیمارستان “مادر وکودک” ساخته شود، اما هیچگاه عملیاتی نشد ودهها هزار نفر ساکنان این شهرک مجبورند برای امورات درمانی شان به مرکز شهر بروند؟ چرا مسئولان نسبت به این موضوع توجه چندانی ندارند؟ دربلوارشهید”سلیمی “بعد از زیرگذر سه راه برق تاریک است وروشنایی ندارد.خیابان های فرعی و کوچه ها هم فاقد روشنایی هستند.ناامنی وسرقت بیداد می کند که اگر روشنایی باشد، امنیت ارتقاء می یابد.
یکی از مالکان مسکن مهر “پیکرسازه خلاق” بابیان اینکه خیابانی که به این مجتمع می رود ، خاکی است وآسفالت نشده است، می گوید: محوطه هنوز آسفالت نشده است وبایستی ناظر راه وشهرسازی بیاید و محوطه رابازدید کندتا پس از آن آسفالت کنند.ارتفاع پله اول بلوک ها بلندتر وغیراستاندارد است.روشویی و لوله حمام و…نصب نشده اند. آسانسورها روشن نیستند ومنتظر تایید استاندارد هستند.کف هال و دیوارها وراهروها، سیمان روی گچ وسرامیک چسبیده است.درب برخی اتاق ها وقفل ها خراب است .بالکن واحدمان کوچک و فاقد انباری است که برای خانه های کوچک آپارتمانی ،داشتن انباری ضرورت دارد.کسی که می خواهد وارد مسکن مهر شود ،بایستی یک وام دیگر بگیرد تا نواقص واحدها رابرطرف ونیازهای واحدشان نظیر کابینت ،اسپلیت و…. را تامین کند.دور مجتمع مان هم کوه است که احتمال ورود مار وعقرب وجود دارد ،از مسئولان می خواهیم این کوه را صاف وآسفالت کنند .
“حاجبی” مستاجر یکی از واحدهای مجتمع بانک ملی فاز دوم هم می گوید که محوطه مجتمع شان خاکی است. وی از آسفالت نامناسب شهرک مسکن مهر پیامبراعظم ( ص) وخاکی بودن جلوی واحدهای تجاری روبروی مجتمع درخت سبز فاز دوم و تاریکی خیابان ها ومعابر شهرک می گوید که منجربه ناامنی می شود.
تعدادی ازساکنان شهرک مسکن مهر “مهرآوران “هم می گویند دراین شهرک هیچ روشنایی وجود ندارد.بعد از زیرگذر سه راه برق به سمت مسکن مهر حتی در وسط بلوار هیچگونه روشنایی وجود ندارد. به سمت مجتمع های مسکن مهر از جمله مسکن مهر پشت بیمارستان شهیدمحمدی ، خیابان تاریک است وهیچ روشنایی ندارد. حتی اگربخواهیم به مسجد برویم، این امکان وجود ندارد .زیرا نه خیابان پیاده رو دارد ونه روشنایی.وضعیت این شهرک از روستا بدتر است.قراربود جلوی مجتمع مان راپارک وفضای سبز احداث کنندکه در حد وعده ماند.شهرداری و راه وشهرسازی هم توپ مسئولیت خدمات رسانی در مسکن مهر رابه هم پاس می دهند.

مشکلات پابرجاست

ساکنان مجتمع مسکن مهر پشت بیمارستان شهیدمحمدی که از اوایل سال گذشته ساکن شده اند، از عدم نصب آسانسور وتشکیل نشدن مجمع عمومی شان برای انتخاب هیئت مدیره جدید و همکاری نکردن متولیان مربوطه بسیار گلایه مندند.
یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر بندرعباس ، منحول هایی رانشانم می دهد که فاقد درب هستند و روی برخی چوب ،تایر و… گذاشته شده است و شب هاکه خیابان ها وکوچه هافاقد روشنایی هستند، احتمال سقوط موتورسواران، خودروها وحتی افراد عابر در آنها وجود دارد. اگر روشنایی خیابان ها ومعابر تامین شود، سرقت وناامنی کاهش می یابد.
تعدادی از ساکنان مجتمع ۵۰۴واحدی گلستان و مجتمع های اطراف از وضعیت نامناسب آسفالت بلوار شهید” اسحق دارا” وعدم نصب علائم ،سرعت گیر وچراغ راهنما در چهارراهی که در این بلوار وجود دارد گلایه مندند وخواستار رفع مشکلات آن هستند.یکی از ساکنان مجتمع گلستان می گوید کسی که از این مجتمع باخودرویش خارج و وارد بلوار شهید اسحق دارا می شود ،مجبور است بخشی از مسیر را در بلوار خلاف بروند ویا بخشی را در خاک بروند و دوربزنند و وارد بلوار آسفالته شود که بیشترخلاف می روند که اگر بلوار تا انتها آسفالت کنند، رانندگان مجبور نیستند خلاف بروند.
یکی از ساکنان مسکن مهر “حاجی آباد ” هم می گوید: مسکن مهر حاجی آباد هم اوضاع بهتری از بندرعباس ندارد و خانه ساخته اند، ولی آسانسور نگذاشته اند ونمی توان آب آن خانه ها را بنام زد، زیرا پیمانکار بگونه ای عمل کرده که آب هر چهار واحد

فروغ مسلم زاده, [۱۷.۰۷.۱۷ ۱۷:۱۶]
[Forwarded from Ali Zareye]
باهم مشترک هستند. آسانسور که ندارد.خودم طبقه چهارم نشسته ام و خلاصه که اوضاعی نابسامانی دارد وکسی هم رسیدگی نمی کند. مسکن مهر۹۶واحدی “غلامپور “جای آسانسور دارد، ولی نصب نشده است. بعضی آپارتمان ها گازکشی شده و بعضی ندارند ،با اینکه به عنوان مثال من ازپارسال حتی پول انشعاب گاز را به اداره گاز پرداخت کردم و به بهانه نبودن پیمانکار تا امروز خبری ازگاز نیست. البته به بیشتر واحدها گاز کشیده شده است. آب که مشترک است. بعضی از واحدها آهن آلات مربوط به شناژ بیرون زده و بیشتر مردم ازروی ناچاری زندگی می‌کنند.
“سیدطباطبائی”از مسکن مهرآوران می گوید: گلایه و شکایت اعضای تعاونی پشت بیمارستان شهیدمحمدی سه راهی برق از وضعیت نابسامان این مجتمع را به دستگاه های اجرایی مربوطه منعکس کرده ایم، اما متاسفانه اقدامی نکرده اند وباعث ناامیدی ساکنان شده اند. از اداره تعاون، کار و رفاء اجتماعی و اتاق تعاون و داوری خواسته ایم به مشکلات مان رسیدگی کنند که تاکنون نتیجه بخش نبوده است.
ما می خواهیم حق به حق دار خواهد برسد.چرا شکایتهای اعضای تعاونی در استان بجایی نمی رسد؟آیاباید از طریق تهران پیگیری کنیم تا به حق وحقوق مان برسیم؟ در 1395/11/13درخواست مجمع عمومی و 1395/12/23 مجددا درخواست مجمع عمومی به همراه 144 امضاء با اثر انگشت تحویل تعاون و کار و دفتر تعاونی مجتمع تحویل داده ایم و هنوز این مجمع عمومی و فوق العاده برگزار نشده است. در صورتیکه بایستی بعد از 15 روز از درخواست ، انجام می شد. نبود آسانسور، نبود آسفالات، تحویل ندادن واحدهایی که دفترچه اقساط دارند و قسط می پردازند و کرایه منزل می دهند و ساکن مسکن پر درد و غصه خود نشده اند، از جمله دیگرمشکلات مالکان این مجتمع ۳٨۴واحدی اسست.
اعضای تعاونی به تعهدات شان عمل کرده اند وحتی هزینه آسانسور راهم پرداخت کرده اند، اما آسانسور تاکنون نصب نشده است .
وی با بغضی در گلو می گوید:از کدامین مشکلات مان بگوییم که هیچکس به فریادمان نمی رسد. از اینکه مادر پیری که چندروز پیش آمده بود تا دیداری با فرزندش داشته باشد و در میان یکصد وبیستمین راه پله غش کرد و با برانکارد به بیمارستان انتقال داده شد. چند مرتبه حوادث مشابه داشته ایم. مسکن مهر بدون امکانات حداقلی تحویل داده اند.آسانسور ضروری است. انتظار داشتیم مجتمع باآسانسور تحویل مان بدهد.در کجارسم است که مجتمع شش طبقه بدون آسانسور واگذار شود؟ بارها پیگیری کرده ایم ،اما هیچکس پاسخگو نیست.آیا خودمسئولان حاضرند زن وفرزندشان شش طبقه رفت وآمد کنند وسیلندرگاز و وسایل شان رابا پله ببرند ؟
ساکنان ۵۰۴ واحدی گلستان از نبود حتی یک مسجد در این منطقه وفضاهای آموزشی وفرهنگی بسیار گلایه مندند و می گویند:از راه وشهرسازی وسازندگان مسکن مهر می خواهند به تعهدات شان در ساخت مسجد وفرهنگی ومذهبی مسکن مهر عمل کنند.مجتمع ۱۲طبقه ساخته اند، اما آب به طبقات بالا نمی رود وافت فشار آب داریم.
ساکن شهرک مهرآوران هم از تاریک بودن خیابان شهید “غلامعباس شیخی” وعدم اجرای پیاده رو در این خیابان گلایه مندند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید