وی که مدت کوتاهی است مدیریت این مجوعه آموزشی را قبول کرده است افزود: از ابتدای تاسیس تا کنون نزدیک به 200 نفر دانشجو پذیرفته ایم که 139 نفر ازآن ها فارغ التحصیل و مابقی مشغول به تحصیل می باشند.
سجادی اظهار کرد: واحد صنعتی علمی کاربردی جزء محدود مراکزی که از واحد جامع علمی کاربردی در منطقه ویژه دارای مجوز می‌باشد، با توجه به نقش محوری مجموعه المهدی در منطقه ویژه، برای افزایش رشته ها رایزنی های فراوانی با دانشگاه جامع علمی کاربردی و نیازسنجی توسط مدیرعامل و رئیس هیات مدیره مجموعه المهدی صورت گرفته شد و از بهمن ماه 1395 سه رشته دوره كارداني فني برق- برق صنعتي، فني ايمني كار و حفاظت فني (HSE) مصوب گردید.
رئیس مرکز علمی کاربردی آلومینیوم المهدی بیان کرد: به دلیل سیاست های مجموعه المهدی در بهمن ماه جذب دانشجو میسر نبود و در مهرماه سال جاری دانشجو جذب خواهیم داشت و با توجه به نیاز منطقه ویژه در حال رایزنی برای افزایش رشته های متالوژی، الکترونیک و رشته هایی که با صنعت سر و کار دارند در مقطع کارشناسی با مجموعه علمی و کاربردی، برای ترم آینده می‌باشیم.
وی با اشاره به این که دانشگاه باید از فضای تئوری خارج شود افزود: با توجه به مشکلات و مسائل، حرکت جوانان به سمت مدرک گرایی سوق پیدا کرده است که دانشگاه ها باید از فضای تئوری خارج شده و وارد فضای عملی شوند و باید از آموزش محوری به پژوهش محوری همراه با تولید و اشتغال حرکت نمایند.
سجادی اما دید ما کاربردی و عملی می باشد و تمام توان خود را گذاشته ایم برای استفاده از ظرفیت منطقه ویژه و کسانی که ارتقاع تحصیلی و شغلی میخواهند داشته باشند در مقطع کاردانی و کارشناسی موقعیت فراهم می‌باشد.

رئیس مرکز علمی کاربردی آلومینیوم المهدی تصریح کرد: با توجه به نیاز ارتقاع تحصیلی و شغلی نیروی انسانی که در صنعت فولاد، روی، آلومینیم، توانیر و اسکله ها و دیگر مجموعه ها منطقه ویژه وجود دارد و از طرفی حضور در دانشگاه ها برای افراد شاغل سخت می باشد ما می‌خواهیم رشته های دیگری را هم اضافه نماییم تا نیاز کارمندان صنایع دیگر را هم فراهم آوریم.

سجادی خاطرنشان کرد: نیروهای انسانی که نیاز به ارتقاع سطح علم روز از لحاظ فنی، ایمنی و دانش کار دارند، می توانند در دوره های آموزشی تک پودمان، تک درس، کوتاه مدت و مدت دار دانشگاه علمی کاربردی المهدی که توانایی اجرای بالایی را در این امر دارد شرکت نمایند.

 

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید