امام جمعه کیش گفت:بهار طبیعت و آغاز سال نو باید با تجدید نظر در رفتار و کردار همراه شود تا برکات آن نصیب انسان و جامعه گردد.

حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های آخرین نمازجمعه سال 95افزود:در این تجدید نظر، تحلیف قلوب و مهربانی جایگاه ویژه ای دارد که باید غیر از خانواده و نزدیکان، شامل تمام جامعه شود.
وی ادامه داد: سال 95با رویدادهای تلخ و شیرین همراه بود که آوارگی مسلمانان در برخی کشورهای اسلامی مانند عراق، سوریه و یمن و همچنین حادثه پلاسکو و جان باختن عده ای از خادمان مردم، بخشی از این رویدادهای تلخ بود.
به گفته حجت الاسلام علیدادی، پیروزی جبهه مقاومت و آزادی حلب و فلوجه و نزدیک شدن به آزادی کامل موصل و شکست داعش و تکفیری ها نیز از دستاوردهای بزرگ و شیرین سال 95است.
خطیب جمعه کیش،حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22بهمن را یکی دیگر از توفیقات شیرین امسال توصیف و اضافه کرد: سال 96نیز به دلیل در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، سالی مهم و سرنوشت ساز است.
وی همچنین با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، اظهار داشت:زنان به عنوان تشکیل دهنده نیمی از جامعه و همچنین تاثیرگذاری بر نیمه دیگر جامعه دارای اهمیت هستند.
حجت الاسلام علیدادی از حضرت فاطمه زهرا(س)به عنوان الگوی اخلاق و سیاست و دفاع از ولایت و تبعیت از نبوت و احیاگر ارزش های اسلامی نام برد و اظهار امیدواری کرد: پیروی عملی از ایشان و دیگر معصومین بیش از پیش گسترش یابد.
امام جمعه کیش همچنین با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت امام خمینی (ره)، از امام راحل به عنوان رهبری بی بدیل پس از امامان معصوم نام برد که در فضای اختناق و طاغوت ،انقلاب اسلامی را هدایت کرد و به سرانجام رساند.
امام جمعه کیش در بخش دیگری از سخنان خود : انفاق را یکی از راهکارهای موثر کاهش فاصله طبقاتی دانست و یادآور شد: اگر انفاق، قرض الحسنه و پرداخت وجوه شرعی مانند خمس و زکات جدی گرفته شود جامعه به سمت عدالت خواهد رفت.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید