مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: هرمزگان ظرفیت و استعداد ویژه‌ای در زمینه ورزش های ساحلی دارد که می‌تواند این منطقه را به پایتخت و مرکز توسعه ورزش‌های ساحلی کشور و حتی خاورمیانه تبدیل کند.محمدمهدی جهانبخش اظهار کرد: دومین بار است که از آغاز مسئولیتم در سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس به خبرگزاری ایسنا می‌آیم و از این بابت خرسندم.خبرگزاری ایسنا یک خبرگزاری علمی و پژوهشی استوی ادامه داد: خبرگزاری ایسنا یک خبرگزاری علمی و پژوهشی است و هیچ خبرگزاری دیگری در کشور این ظرافت خبری را ندارد و این موضوع آن را نسبت به دیگر خبرگزاری‌ها متمایز می‌کند.جهانبخش بیان کرد: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس یک سازمان اجتماعی است و با همکاری مردم برای مردم خدمت می‌کند و جدای از این موضوع در مناسبت‌های ملی و مذهبی این سازمان توانسته نقش خود را به‌خوبی ایفا کند به‌طوری در هر مناسبتی تمام نگاه‌ها برای برگزاری مراسم سوی این سازمان است و در این راستا از شهرداری بندرعباس، شورای اسلامی شهر بندرعباس و دیگر همکاران در این مجموعه سپاس گذارم.وی تصریح کرد: از ابتدای سال با ویژه‌برنامه‌های نوروز فعالیت‌های این سازمان در سال 1395 ادامه یافت و غبار رویی گلزار شهدا، انتشار آداب‌ورسوم در دیدوبازدیدها و نوع تغذیه در فضای مجازی، برگزاری 13 شب جشن‌های نوروز در ساحل بندرعباس ازجمله اقدامات این سازمان در نوروز سال 1395 بود.برگزاری چهارمین سال برگزاری جشن‌های نوروزی در ساحل بندرعباساین مقام مسئول اضافه کرد: به‌واسطه اینکه شهروندان خیلی زیادی از نقاط مختلف کشور به بندرعباس می‌آیند و خلأ این موضوع که به فرهنگ، گویش و پوشش مردم بندرعباس اشارتی صورت نمی‌گیرد، بر آن شدیم که برای شهروندانی که در بندرعباس حضور دارند و مهمانان و گردشگرانی که از دیگر نقاط کشور به بندرعباس می‌آیند با این نگاه که هم موسیقی هرمزگان و آداب و سنن و غذای هرمزگان دیده شود این جشن‌ها را در ساحل برگزار کنیم که در آستانه چهارمین سال برگزاری جشن‌های نوروزی در ساحل بندرعباس هستیم.وی افزود: نرم‌افزار نیازمندی‌های بندرعباس برای تلفن همراه برای افرادی که بندرعباس وارد می‌شوند را تهیه‌کرده‌ایم و این نرم‌افزار بیشتر نیازهای یک گردشگر را به وی راهنمایی می‌کند که تمهیداتی را لحاظ کرده‌ایم و در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.جهانبخش تأکید کرد: معرفی گروه‌های هنری بندرعباس از دیگر اقداماتی بود که در این ایام صورت گرفت و امیدواریم امسال هم به‌درستی بتوانیم این کار را انجام دهیم.نگاه ویژه‌ به محلات بندرعباس در طرح نسیم همدلیوی خاطرنشان کرد: در طول سال و در ایام مختلف ویژه‌برنامه‌هایی را انجام دادیم که ازجمله آن‌ها می‌توان به برگزاری طرح نسیم همدلی در ایام ماه مبارک رمضان که اختصاص و نگاه ویژه‌ای به محلات شهر داشت اشاره کرد.مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس عنوان کرد: تمام جشن‌ها و مراسم مناسبتی برگزارشده توسط این سازمان به‌غیراز جشن‌های نوروزی در محلات مختلف بندرعباس انجام پذیرفت و این عمل باعث حضور مسئولین در کنار شهروندان به‌واسطه برگزاری مراسم مختلف در محلات بود که این امر سبب ارتباط مستقیم شهروندان با مسئولین می‌شود و یکی از دلایل ما برای برگزاری مراسم در محلات همین امر بوده است.وی افزود: طرح نسیم همدلی به مناسبت ماه مبارک رمضان در 30 محله از شهر بندرعباس انجام شد که در این طرح 30 جز قرآن هر شب در یک مسجد قرائت می‌شد که همراه با افطار بسیار مختصر و ساده و بدون تجملات بود.

جهانبخش بیان کرد: برگزاری مسابقات مختلف ورزشی که در نوع خود رکورددار مسابقات ورزشی محسوب می‌شود این بود که 140 تیم از محلات مختلف در این مسابقات شرکت کردند و این بازی‌ها در 14 زمین در محلات بندرعباس برگزار شد که در کنار این مسابقات برگزاری مسابقات بسکتبال، پرتاب آزاد، تیراندازی با کمان، فوتبال برای پیشکسوتان، المپیاد ورزشی کارکنان شهرداری بندرعباس، طناب زنی، شطرنج و غیره در ماه مبارک رمضان انجام شد.

وی ادامه داد: برگزاری جشن روضه اولی‌ها و کله‌گنجشکی‌ها در این ایام که مورد استقبال خیلی خوب شهروندان قرار گرفت از دیگر برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان بود.

این مقام مسئول اظهار کرد: از مساجد مختلف نیز در طرح نسیم همدلی حمایت کردیم و جشن بزرگ عید فطر از دیگر برنامه‌های این سازمان بوده که پایان 30 روز عبادت مردم بود و به مدت 2 شب برگزار شد که همکاری در برگزاری نماز عید سعید فطر نیز از دیگر برنامه‌های این سازمان در آن ایام بود.

وی تصریح کرد: هر روز نیز در فضای مجازی دعاهای روز ماه مبارک رمضان برای شهروندان ارسال می‌شد که از اقدامات سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس در طرح نسیم همدلی بود.

ویژه‌برنامه‌های فجر همدلی، ده شب در ده محله

جهانبخش تأکید کرد: ویژه‌برنامه‌های فجر همدلی که در دهه مبارک فجر امسال برگزار شد، ده شب در ده محله بندرعباس برگزار شد که همراه با ارتباط بی‌واسطه مردم و مسئولین بود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی، همایش پیاده‌روی، همایش ماهیگیری خانواده، کارگاه روانشناسی ورزشی، همایش دوچرخه‌سواری، مسابقات بومی محلی کندِرکشی و جهله کشی، همایش ورزش‌های خانواده و همایش ورزش روزانه ازجمله برنامه‌های ورزشی این سازمان در دهه فجر امسال بود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس عنوان کرد: تور انقلاب، مسابقات نقاشی و عکاسی، نصب تصاویر شهدای انقلاب در خیابان‌های بندرعباس، برگزاری غرفه در راهپیمایی 22 بهمن نیز از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس در این دهه بود.

وی تصریح کرد: اگر فضا در شهر بندرعباس ایجاد شود، در اردیبهشت‌ماه سومین دوره المپیاد ورزشی ساحلی را برگزار خواهیم کرد که در جهت استعدادیابی و حمایت از تیم‌های مختلف ورزشی صورت می‌گیرد.

باید هر روز یک رویداد در حوزه ورزش‌های ساحلی را دنبال کنیم

جهانبخش با بیان اینکه ما بیش از 1500 کیلومتر ساحل را دارا هستیم اضافه کرد: به عقیده من باید هر روز یک رویداد در حوزه ورزش‌های ساحلی را دنبال کنیم تا به ایده آل ها در ورزش ساحلی دست‌یابیم.

وی ادامه داد: در دنیا به شکل ویژه‌ای به ورزش‌های ساحلی توجه می‌شود و این سبک ورزش‌ها در شمار ورزش‌های سبز محسوب می‌شود که افتخارات خوبی نیز درزمینهٔ ورزش‌های ساحلی کسب نموده‌ایم.

این مقام مسئول ابراز کرد: هرمزگان ظرفیت و استعداد ویژه‌ای در زمینه ورزش های ساحلی دارد که می‌تواند این منطقه را به پایتخت و مرکز توسعه ورزش‌های ساحلی کشور و حتی خاورمیانه تبدیل کند.

وی تأکید کرد: دو فرهنگسرای رسانه و اسناد تاریخی که بازسازی شد و فرهنگسرای انقلاب نیز در محله 22 بهمن در بندرعباس با حمایت‌های شهردار بندرعباس آماده‌به‌کار شده است و امیدواریم بتوانیم آن فضاها را به‌زودی تجهیز کنیم.

3 بوستان اختصاصی بانوان را در شهر بندرعباس دارا هستیم

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس عنوان کرد: در حال حاضر 3 بوستان اختصاصی بانوان را در شهر بندرعباس دارا هستیم که امکانات خیلی خوبی نیز در آن‌ها نهادینه‌شده است تا بانوان آسوده‌تر فعالیت‌های ورزشی خود را انجام دهند و امیدواریم مورد استقبال شهروندان قرار گیرد.

وی ادامه داد: تعداد زمین‌های چمن مصنوعی نیز در محلات مختلف بندرعباس به 60 زمین رسیده است که آن‌ها نیز توسط خود مردم با نظارتی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس اداره می‌شود.

جهانبخش اظهار کرد: نگاه و توجه ما در بحث ورزش مقوله متفاوتی است و به این صورت نیست که تنها تیم فوتبال را داشته باشیم و از روز اول بنا را بر ورزش‌های همگانی، استعدادیابی و قهرمانی برگزیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که با هیئت ورزش‌های همگانی داریم رویدادهای مختلفی را در محلات  مختلف شاهد هستیم که ازجمله آن‌ها به برگزاری لیگ فوتسال محلات، همایش‌های پیاده‌روی و ماهیگیری در برخی محلات که امکانات وجود دارد انجام می‌شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: در بحث ورزش حرفه‌ای تیم‌های مختلفی را دارا هستیم و بیشتر آن‌ها متشکل از ورزشکاران هرمزگانی‌ای هستند که استعداد خاصی را داشتند اما حمایت نمی‌شدند.

صنایع غرب بندرعباس از ورزش حمایت کنند

وی تأکید کرد: علت اینکه صنایع ما به بحث ورزش حرفه‌ای نمی‌پردازند را تابه‌حال نتوانسته‌ایم جوابی برای آن پیدا کنیم و انتظار داریم همه مدیرانی که در صنایع غرب شهر بندرعباس مشغول‌اند، این موضوع را به‌عنوان یک درخواست از شهروندان بپذیرند که باید حمایت‌های خود آن را به وقوع بیندازند.

جهانبخش با بیان اینکه این حمایت‌ها از ورزش باعث معرفی استان هرمزگان می‌شود، افزود: درگذشته خیلی از افراد شهر بندرعباس را در کشور نمی‌شناختند که مرکز کدام استان است اما ورزش باعث شده که دیدوبازدیدها بیشتر شود و رسانه‌ها توجه بیشتری به این موضوع دارند و این امر واقعاً هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

در غفلت صنایع، شهرداری بندرعباس حمایت خود را از تیم‌های ورزشی انجام می‌دهد

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس عنوان کرد: در غفلت صنایع، شهرداری بندرعباس حمایت خود را از تیم‌های ورزشی انجام می‌دهد و از شورای شهر بندرعباس که برای این امر بودجه مشخص کرده و قابلیت اجرا برای این امر را محیا کرده‌اند جای تشکر دارد.

تمام تیم‌های شهرداری در لیگ‌های کشوری حضور دارند

وی ابراز کرد: از سه سال پیش مدرسه فوتبال شهرداری بندرعباس، تیم نوجوانان، جوانان، تیم امید و تیم بزرگ‌سالان که از قدیم وجود داشت، علا رغم همه مشکلات فعالیت خود را ادامه داده‌اند و امروز شاهد آن هستیم که تمام تیم‌های شهرداری یا در لیگ‌های کشوری و یا در زیرگروه لیگ‌های کشوری حضور دارند.

جهانبخش اضافه کرد: داشتن تیم‌ها از پایه باعث رشد بازیکنان می‌شود و در ادامه علاوه بر داشتن بازیکنان برای تیم‌های خود می‌توانیم بازیکن به سایر تیم‌های ورزشی اعزام کنیم و این نکته را باید یادآور شد که مربیان و سرپرستان باشگاه‌های ما از پیشکسوتانی هستند که سرمایه‌های ورزشی به شمار می‌روند.

وی بیان کرد: در بحث ورزش‌های ساحلی تیم فوتبال ساحلی جوانان شهرداری بندرعباس مقام سومی کشور، تیم فوتبال بزرگ‌سال ساحلی شهرداری در لیگ برتر کشور و تیم بانوان نیز پس از 6 سال قهرمانی در لیگ برتر امسال نایب‌قهرمان کشور شد.

9 تیم در حوزه فوتبال در باشگاه شهرداری بندرعباس فعالیت می‌کنند

این مقام مسئول ابراز کرد: 9 تیم در حوزه فوتبال در باشگاه شهرداری بندرعباس فعالیت می‌کنند و قطعاً این عوامل آینده خوبی را برای ورزش کشور رقم می‌زند.

وی تصریح کرد: در رشته ورزشی ووشو نیز باشگاه شهرداری بندرعباس صاحب تیم هست که در لیگ برتر کشور عنوان سومی را در سابقه خود دارد، همچنین در حوزه ورزش بانوان تیم بسکتبال بانوان شهرداری بندرعباس عنوان سوی کشور را داشته است و تیم تیراندازی باکمان این باشگاه ورزشی قهرمانی کشور را در کارنامه دارد.

جهانبخش در پایان گفت: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس، حمایت‌هایی نیز از برخی تیم‌های ورزشی داشته است و تیم‌هایی که مشکلاتی را دارند حمایت می‌کند و این را اضافه می‌کنم همان‌طور که بودجه شهرداری محدود است بودجه سازمان فرهنگی و ورزشی نیز به همان میزان محدود است و نیاز است که با توجه به این مشکلات پیش‌بینی بودجه بیشتری را برای این سازمان داشته باشیم.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید