عواقب ایمنی شهرک پیامبر اعظم(ص) بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: هنوز شهرک پیامبر اعظم(ص) از سوی اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری واگذار نشده است و مسئولیت و عواقب ایمنی این شهرک بر عهده راه و شهرسازی است.

، رضا حیدری زاده در پنجمین جلسه دستورالعمل ایمنی شهر بندرعباس بابیان اینکه اظهار کرد : با تصویب و اجرایی شدن این دستورالعمل، اگر حادثه‌ای در شهر اتفاق رخ دهد تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها باید جوابگو باشند و دیگر نگاه‌ها تنها به‌سوی آتش‌نشانی و شهرداری نخواهد بود.

وی تصریح کرد: سهم هر دستگاه در دستورالعمل ایمنی شهر بندرعباس مشخص‌شده است و هر ارگان باید مسئولیت ایمنی خودش را به عهده بگیرد و استانداردهای لازم ایمنی را رعایت کند.

حیدری زاده بابیان اینکه دستورالعمل ایمنی از اول سال 96 اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرداری‌های مناطق مجوزهای ساختمان بلندمرتبه را باید بر اساس تجهیزات موجود آتش‌نشانی صادر نمایند و همه بایستی در قبال امنیت جان شهروندان مسئولیت و عواقب امورات خود را بپذیرند.

وی بابیان اینکه هرکس باید در برابر کار خودش مسئول باشد و مسئولین در حیطه کاری خودشان باید جوابگو باشند، اظهار کرد: زیرساخت‌های شهرک پیامبر اعظم هنوز به‌طور کامل تأمین نشده است و هنوز شهرک پیامبر اعظم(ص) از سوی راه و شهرسازی به شهرداری واگذار نشده است و همچنان منتظر تعیین تکلیف راه و شهرسازی هستیم و مسئولیت و عواقب ایمنی شهرک پیامبر اعظم به عهده راه و شهرسازی است.

این عضو شورای شهر بندرعباس عنوان کرد: شهرک پیامبر اعظم (ص) بایستی یک‌چهارم امکانات شهر بندرعباس با جمعیت 150 هزارنفری را دارا باشد و بااین‌وجود شهرداری بندرعباس یک ایستگاه آتش‌نشانی را در آنجا دارد و شهرداری منطقه ویژه در این منطقه مشغول به خدمات‌رسانی به شهروندان است.

حیدری زاده در پایان اضافه کرد: اگر مطالبه گری مردم افزایش پیدا کند و در چارچوب قانون باشد و سازمان‌ها هم مسئولیت مشخص خودشان را بر عهده گیرند، تمامی مشکلات حل می‌شود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید