نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: تکریم مادران، پدران، همسران و فرزندان شهدا نباید فراموش شود و یکی از بزرگ‌ترین ذخایری معنوی جامعه ما شهدا هستند که تکریم آنان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تعظیم به انقلاب است.

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در جمع نمازگزاران بندرعباس، اظهار کرد: هنوز 12 روز از برگزاری همایش خمس در شهر قم نمی‌گذرد که رسانه‌های بیگانه هجمه تمام‌عیاری را علیه موضوع خمس به راه انداخته‌اند.

وی با بیان اینکه خمس ثمرات فراوانی برای جامعه اسلامی دارد، افزود: دشمنان در ترس و واهمه از دستاوردهای عظیم خمس و تأثیرات فراوان کمک‌های مردم به یکدیگر از طریق خمس می‌خواهند این اصل اساسی اسلام را خدشه‌دار کنند.

خطیب جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه در 5 آیه مختلف قرآن کریم به اهمیت خمس تأکید شده است، عنوان کرد: یکی از این اشارات قرآن در آیه 41 سوره انفال است که به‌صراحت عنوان شده که از آنچه به دست آورده‌اید، در راه خدا و رسول خدا و مساکین و ایتام و ابن‌سبیل به میزان خمسی از آن را بدهید.

آیت‌الله نعیم‌آبادی ادامه داد: خمس دادن نشانه خلوص و ایمان به خداست و ندادن آن دلیلی بر نقص ایمان است و در برخی از مذاهب اسلامی خمس را صرفاً متعلق به غنائم جنگی می‌دانند که این موضوع جای بحث دارد چراکه منظور از غنائم همان چیزهایی است که به‌سختی و تلاش به دست آمده است.

وی با بیان اینکه کمک مسلمانان به یکدیگر برای عبور از مسائل و مشکلات ضروری است، خاطرنشان کرد: در آستانه نوروز، کمک به همنوع و همسایه و برادران و خواهران دینی را فراموش نکنید. مبادا در آستانه نوروز دل مؤمنی بشکند و بی‌تفاوت باشیم.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به دستاوردهای برگزاری اردوهای راهیان نور بخصوص در ایام نوروز، تصریح کرد: مناطق عملیاتی دفاع مقدس، سرزمین مناجات بی‌پایان شهدا با خدا بوده است و نفس شهدا پر از معنویت بوده و موجب شده تا فضای این مناطق نیز رنگ و بوی آسمان بگیرد و به بیان بسیاری از فرماندهان و مسئولان اردوهای راهیان نور، برگزاری این اردوها موجب تأثیرات مثبت روحی فراوانی در میان جوانان شده است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در پایان با تأکید بر ضرورت برگزاری باشکوه مراسم تکریم و بزرگداشت شهدا در هفته آینده، گفت: تکریم مادران، پدران، همسران و فرزندان شهدا نباید فراموش شود و یکی از بزرگ‌ترین ذخایری معنوی جامعه ما شهدا هستند که تکریم آنان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تعظیم به انقلاب است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید