اساتید، دانشجویان، فناوران و علاقه مندان به حوزه اختراع و نوآوری با اسناد ثبت اختراع آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری هرمزگان، پارک علم و فناوری هرمزگان در راستای ترغیب هرمزگانی ها بویژه قشر دانشگاهی به فناوری و ثبت ایده و اختراعات اقدام به برگزاری دوره آموزشی یک روزه کرد.

این دوره آموزشی با عنوان بررسی و تحلیل اسناد ثبت اختراع به مدت یک روز در دانشگاه هرمزگان برگزار شد و شرکت کنندگان با جزئیات ثبت اختراعات در ایران و دیگر کشورها، روش های دسترسی و تحلیل اطلاعات اختراعات و کاربردهای آن، اطلاعات اختراعات و کاربردهای آن و… آشنا شدند.

دکتر علی فتی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در آغاز این دوره با بیان اینکه هرمزگان یک استان تجاری است و فناوری کمک زیادی به توسعه و پیشرفت آن خواهد کرد، افزود: ما به دنبال این هستیم تا هرمزگان رنگ و بوی فناوری به خود گیرد از این رو تلاش ما بر این بوده تا مقدمات این توسعه را طبق سیاست های تعیین شده جلو ببریم.

وی ادامه داد، پارک علم و فناوری هرمزگان بخشی از ماموریت خود را به ترویج فناوری اختصاص داده که در این مسیر کارگاه ها و رویدادهای متفاوتی برای گروه ای مختلف جامعه برگزار می شود.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان اضافه کرد، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و اساتید نیز با توجه به پژوهش هایی که انجام می دهند می توانند سرعت بیشتری به فناوری در هرمزگان بدهند از این رو یکی از جامعه هدف پارک علم و فناوری هرمزگان، اساتید و دانشجویان هستند که خوشبختانه استقبال خوبی از سوی دانشگاه ها در این زمینه می شود.

گفتنی است، کارگاه آموزشی بررسی و تحلیل اسناد ثبت اختراع با حضور دکتر کامران باقری و با همکاری مرکز رشد دانشگاه هرمزگان و سنجش دانش صنعت جنوب توسط پارک علم و فناوری برگزار شد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید