وزیر نیرو در نشست مشترک با استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران صنعت آب و برق استان هرمزگان بر ضرورت تامین آب شهرهای ساحلی از طریق تاسیسات نمک زدایی تاکید کرد و گفت: در همین رابطه مصوبه روز گذشته مجلس در خصوص تامین بخش عمده آب شرب شهرهای ساحلی از طریق شیرین سازی در دستور کار  برنامه های وزارت نیرو قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب استان، حمید چیت چیان افزود:  با تحقق این مهم در استان هرمزگان فشار از روی دشت ها برداشته شود و در این راستا تاسیسات خوبی در استان ایجاد شده و نیاز است اجرای طرح های احداث آب شیرین کن به طور جدی در هرمزگان پیگیری شود.

مقام عالی وزارت نیرو همچنین از احداث تاسیسات جدید آبشیرین کن 50 هزار مترمکعبی در شهر بندرعباس خبر داد و گفت: شهر بندرعباس باید بی نیاز از انتقال آب از میناب شود و ما تلاش داریم با اجرای هر چه سریعتر  این پروژه در دو واحد ۲۵ هزار مترمکعبی به این هدف نزدیک تر شویم.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم استان هرمزگان به ویژه در شرق استان کمبود جدی منابع آب است که باید اقدام موثری برای مدیریت آن انجام داد همچنین شیرین کردن آب های شور سطحی کار بسیار مهمی است که اگر از این آب به صورت صنعتی یا گلخانه ای استفاده شود، می توان از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی منطقه استفاده کرد.

۲ پیوست دارد

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید