دولت تا پایان امسال 7هزار و 500 شرکت را از رکود خارج می کند

بندرعباس – ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: دولت با عزم و اراده راسخ مصمم است تا پایان امسال؛ هفت هزار و 500 شرکت کوچک و متوسط که از دولت قبل در حالت رکود و تعطیلی به سر می برند را راه اندازی و فعال کند.

به گزارش ایرنا ؛ ‘محمود واعظی’ عصرسه شنبه در دیدار با مردم شهرستان رودان در مسجد حضرت اباالفضل (ع) این شهر؛ با اشاره به شرایط درحال تغییر منطقه که افزایش صادرات و کاهش واردات کشور را در پی داشته ، افزود: با تحقق این مهم؛ تحول قابل توجهی در وضعیت اقتصادی کشور رقم بخورد که به تبع آن اشتغال ایجاد شود و وضعیت معیشت مردم بهبود یابد.
وی ادامه داد: دولت مصمم است با رفع موانع و نارسایی های فراروی حوزه اقتصاد و اشتغال؛ زمینه و بستر را به گونه ای مهیا کند که طبقه متوسط به پایین جامعه از نظر معیشت در وضعیت خوب و مطلوبی قرار بگیرند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به هرمزگان خبر داد و افزود: دولت یازدهم به دنبال رفع موانع فراروی صادرات و افزایش صادرات این استان می باشد. در نشست شورای اداری امروز که با محوریت رفع موانع صادرات هرمزگان برگزار شد ؛ راه های افزایش صادرات استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
واعظی افزود: به نمایندگی از سوی دولت تدبیر و امید قول داده ام که این موضوع را در هیات دولت مطرح نمایم و امیدوارم با راهکارها و تصمیم هایی که اتخاذ خواهد شد؛ موانع و مشکلات فراروی حوزه صادرات برطرف شود.
وی اظهار امیدواری کرد: با برطرف شدن موانع فراروی حوزه صادرات؛ فضای کسب و کار در هرمزگان بهبود یابد و وضعیت مطلوب و رضایت بخشی در عرصه اشتغال و اقتصاد استان رقم بخورد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مردم شهر رودان از نسل سوم و چهارم تلفن همراه و مردم شهر بیکاه این شهرستان؛ از نسل سوم تلفن همراه برخوردار می شوند، این طرح ها در پی این سفر و با سرمایه گذاری 26 میلیارد ریال اعتبار؛ اجرا و عملیاتی خواهد شد و مردم شهر زیارتعلی رودان نیز تا پایان دولت تدبیر و امید از نسل سوم تلفن همراه بهره مند خواهند شد.
واعظی از دسترسی روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت و برخورداری روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان رودان به تلفن خبر داد و یادآور شد: این طرح ها نیز با سرمایه گذاری 50 میلیارد ریال اعتبار؛ عملیاتی و اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید درخصوص ایجاد و توسعه زیرساخت های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در رودان؛ اظهار داشت: در سه سال گذشته پهنای باند اینترنت در این شهرستان 10 برابر و ظرفیت شبکه انتقال به 4 برابر افزایش یافته است.
وی برخورداری 159 روستای رودان از اینترنت را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: با ایجاد و توسعه زیرساخت های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در منطقه؛ تعداد مشترکین اینترنت در این شهرستان 4 برابر افزایش یافته است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به نمایندگی از دولت تدبیر و امید به رودان سفر کرده بود؛ در دیداری صمیمانه با مردم این شهرستان با مشکلات و نارسایی های فراروی مردم، خواسته ها و مطالبات آنان آشنا شد.
مشکلات و خواسته های مردم شهرستان 118 هزار نفری رودان در زمینه اشتغال، اب و برق ،اقتصاد، کشاورزی (بدهی های معوقه بانکی کشاورزان منطقه)، فرهنگ و هنر، آموزش، مسکن، عمران شهری و روستایی و بهداشت و درمان ( تجهیز بیمارستان امام علی (ع) به امکانات و تجهیزات پزشکی و پزشکان متخصص) به صورت مکتوب به نماینده دولت تقدیم شد.
شهرستان رودان با بیش از 118 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس؛ مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید