به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب جنوب، سرهنگ علی علی‌نژاد ظهر در نشست خبری با محوریت اعزام راهیان نور دانش آموزی اظهار داشت: از دهم مهرماه عملیات بزرگ اعزام دانش آموزان به راهیان نوردریایی و مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس با همکاری مدیران مدارس و مجموعه آموزش و پرورش آغاز می شود.

وی ادامه داد:راهیان نور بالابردن اعتماد به نفس دربین جوانان است برای اینکه بدانیم شهیدان به ما یاد دادند چگونه در مقابل دشمنان بایستیم.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در خصوص اردوی یکروزه راهیان نور دریایی گفت: در این اردو برای دانش آموزان از نبردهای خلیج فارس و اهمیت حفظ تنگه هرمز ومنطقه خلیج فارس و جایگاه شهدایی که در این منطقه شهید شدند روایتگری خواهد شد.

علی‌نژاد، بازدید دانش آموزان از گلزار شهدا هرمز، قلعه پرتغالی ها، حضور در نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و برگزاری مسابقات فرهنگی را از دیگر برنامه های یکروه دانش آموزان به اردوی دریایی راهیان نور نام برد.

وی ادامه داد: عصر روز دهم مهر ماه نیز به صورت نمادین اولین اعزام راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس از شهرستان میناب خواهد بود که در این اعزام بالغ بر ۲۰۰نفر دانش آموز مدارس رودان و میناب به مدت پنج روز به اردوگاه خاتم الانبیاء پیامبراعظم شهدای خلیج فارس در آبادان اعزام می شوند.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با اشاره به اینکه تا پایان سال، ۶۱ هزار و ۹۰ نفر از اقشار مختلف مردم به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می شوند، گفت: از این تعداد۲۳ هزار نفر دانش آموز، ۱۱هزار نفر اقشار، ۱۹۰۰نفر دانشجو و بقیه نخبگان هستند.

به گفته علی‌نژاد، در سال گذشته نیز بالغ بر ۲۲هزار و ۹۰۰نفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند که از این تعداد سه هزار و ۵۰۰نفر دانش آموز بودند.

انتهای پیام/

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید