فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: روابط دریایی میان ایران و ایتالیا به صدها سال قبل باز می‌گردد و نیروی دریایی ارتش ایتالیا به خط‌شکنی خود اعتماد کند.
به گزارش جنوب ایران، امیردریادار حسین آزاد شامگاه دوشنبه در ضیافت شام نیروی دریایی کشورمان به پرسنل ناو ایتالیایی یورو در عرشه ناوشکن جماران اظهار کرد: تاریخ روابط دو تمدن کهن ایران و ایتالیا ریشه در تاریخ جهان دارد و ایتالیا به عنوان قطب مسیحیت و ایران به قطب جهان اسلام همواره روابطی اثرگذار با یکدیگر داشته‌اند.

وی با بیان این که اولین تفاهم‌نامه‌های سیاسی و فرهنگی و تجاری میان دو ملت ایران و ایتالیا به سال 533 میلادی باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: در طول این سال‌ها تاکنون فراز و نشیب‌هایی در داشته‌ایم روابط فرهنگی میان دو ملت به واسطه ریشه در مسیحیت و اسلام به مسیر خویش با استواری ادامه داده است.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: تبادل دانشجو چه در بخش نظامی و چه در بخش علمی و آموزش افسران نیروی دریایی ایران از ایتالیا آغاز شد و اکنون نیز روابط خوبی میان نیروی دریایی ارتش ایتالیا و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برقرار است.

امیر دریادار آزاد با اشاره به سابقه تاریخی روابط میان دولت ملت ایران و ایتالیا، افزود: حدود 2 هزار سال پیش ایرانی‌ها با کشتی ساخته شده به دست خویش با نام پرسپولیس در سواحل مدیترانه پهلو گرفتند و این روابط کهن میان دو ملت ایران و ایتالیا اهمت تقویت روابط در شرایط کنونی را یادآوری می‌کند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی زمانی که ناوشکن جماران ساخته و به آب انداخته شد فرمودند که خط شکنی خود اعتماد کنید و چند سال قبل که ناو یورو و به دنبال آن ناو دیگر ایتالیایی در آبهای ایران میهمان شدند دیدیم که ایتالیایی‌ها به عنوان اولین کشور اروپایی خط شکنی کردند و با ناوهای نظامی خود به سواحل ایران آمدند و ما به شما می‌گوئیم که به خط شکنی خود اعتماد کنید.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش برای ناو ایتالیایی و پرسنل آن آرزوی دریانوردی آرام در ادامه مسیر خود کرد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید