مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان گفت:روز شنبه  ۱۱آذرماه همزمان با سراسر کشور نهضت بزرگ نهالکاری در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان هرمزگان آغاز می شود.

سید محمد نور موسوی گفت: فرهنگ درختکاری از سال‌های خیلی دور هم از جنبه‌های دینی و هم از جنبه‌های تمدنی و تاریخی در کشور ما وجود دارد و آثار درختکاری در کشور ما مربوط به این چند سال اخیر نیست و کشور ایران ظرفیت‌های بسیار زیادی را پیرامون این مهم دارد.

پیرامون طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بر اساس دستور رئیس جمهوری که در شهریور ماه سال گذشته به وزارت جهادکشاورزی داده شد و پیگیری‌هایی را هم که وزارت جهاد پیرامون تحقق این امر داشت ظرفیت‌های نهالستان‌های بخش دولتی را در ابتدا دقیقاً مشخص و یک سند پشتیبانی را آماده کردیم در واقع یک ساختار تشکیلاتی ایجاد کردیم که وزیر جهاد کشاورزی در واقع رئیس طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت است و سازمان منابع طبیعی به عنوان جانشین وزیر و همچنین معاونت امور جنگل سازمان منابع طبیعی به عنوان دبیر این طرح است و مجری هم انتخاب شد تا طرح در کشور عملیاتی شود.

موسوی افزود: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت باید گفت ، این طرح را به سه بخش تقسیم کردیم. یک بخش آن دولتی یک بخش دیگر مثلا متولیان و صاحبان صنایع که تولید کننده کربن و آلاینده‌ها هستند و بخش دیگر نیز مردم هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد:براساس تعهدات مان،امسال ۳میلیون اصله نهال حرا و ۳میلیون و۵۰۰هزار اصله نهال بیابانی، جنگلی ، فضای سبز و زارعت چوب تولید شده و آماده کشت می باشد.

وی گفت:به توجه به فرموده مقام معظم رهبری هر ایرانی سه درخت ،در هرمزگان هم هر هرمزگانی با کاشت سه درخت رسالت خودرا در قبال این طرح مردمی ایفا مینمایند. شنبه ۱۱آذرماه در استان هرمزگان نیز همزمان با سراسر کشور این پویش مردمی آغاز می شود و همه با کاشت درخت به استقبال این طرح می رویم .

 

گفتنی است ؛ طرح کاشت یک میلیارد درخت از تاریخ ۱۱ آذرماه روز شهادت میرزاکوچک خان جنگلی همزمان در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد. البته برخی از استان‌ها با توجه به شرایط رویشی کار را زودتر شروع کردند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید