تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان و حوزه علمیه خواهران بندرعباس در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشوربه‌منظور حفاظت از محیط زیست با توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری، امضا شد.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان در این نشست گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه که با نگاه به برون‌رفت از مشکلات و چالش‌های مختلف زیست محیطی مانند آلودگی هوا، فرسایش خاک، ریزگردها، فرونشست زمین و بیابان‌زدایی انجام می‌شود، بنا داریم در راستای توسعه فضای سبز و ایجاد کمربند سبز براساس تعهد سالانه استان هرمزگان دراین طرح ملی سالانه ۶میلیون و ۵۰۰هزار اصله نهال تولید بشود. وی افزود: امسال تاکنون موفق شدیم به تعهدات مان دراستای پویش ملی عمل کنیم و با تولید ۳میلیون اصله نهال حرا و ۳میلیون و ۵۰۰هزار اصله نهال گونه های بومی جنگلی بیابانی و فضای سبز و… توانستیم تعهد سال اول را به اتمام برسانیم.

وی کاشت یک میلیارد درخت را عملی قانونی دانست و تصریح کرد: اولویت این طرح، تولید سالانه ۲۵۰ میلیون درخت است و برای کاشت آن مشارکت مردم و تشکل‌ها اهمیت فراوانی دارد.

خانم عباسی رییس حوزه علمیه خواهران بندرعباس گفت :هر شهروندسه نهال شعاری است که می تواند به سرانه افزایش فضای سبز استان بیانجامد .

وی گفت:   ارتقای فرهنگ منابع طبیعی، مشارکت در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت، تقویت پوشش گیاهی به‌منظور ترسیب کربن و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای، افزایش سرانه فضای سبز هرمزگان و هم‌افزایی و توسعه همکاری مشترک با دستگاه‌های اجرایی استان در جهت گسترش فرهنگ حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و آبخیزداری از اهداف اجرای این طرح است.

در پایان این نشست تفاهمنامه همکاری فی مابین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان و حوزه علمیه خواهران بندرعباس

امضا شد/

 

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید