رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بر نقش خطیر سازمان بازرسی به منظور نهادینه سازی عدالت اجتماعی تأکید کرد.

مجتبی قهرمانی “رئیس کل دادگستری هرمزگان” با حضور در ساختمان شماره یک اداره کل بازرسی استان از بخش های مختلف این مجموعه بازدید کرد.

وی همچنین در دیدار با مدیر کل و دیگر مسئولان بازرسی استان هرمزگان ضمن تشکر از اقدامات سازمان بازرسی و نقش آن در شورای قضایی استان هرمزگان، جایگاه این سازمان را بسیار خطیر و حساس عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه در دوران تحول و تعالی قوه قضاییه به سر می‌بریم، این موضوع، ضرورت استفاده از فرصت برای تحقق اهداف و برنامه های سند تحول را اجتناب ناپذیر می‌سازد.

وی افزود: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست قوه قضاییه، فرآیند بروز رسانی سند تحول قوه قضاییه در جریان است و برای دستیابی به تحول، سازمان بازرسی می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق و تعریف مأموریت‌های جدید در این خصوص، فعالانه ایفای نقش نماید.

قهرمانی تصریح کرد: خوشبختانه با مدیریت بسیار خوب دکتر خداییان در رأس سازمان بازرسی کل کشور و تلاش‌های مدیرکل بازرسی استان هرمزگان، مسیر تحقق اهداف در حال ارتقاء است.

وی خاطرنشان کرد: اخیراً نیز ریاست محترم قوه قضاییه مأموریت پیگیری تحقق و ارتقاء عدالت اجتماعی در سطح جامعه را به سازمان بازرسی کل کشور محول نمودند که نشان دهنده اهمیت سازمان بازرسی به منظور دستیابی به این هدف مهم است.

مجتبی قهرمانی تأکید کرد: حکمرانی مطلوب که از جمله اهداف و مأموریت‌های سازمان بازرسی کل کشور است نیز سرانجام به عدالت اجتماعی منجر خواهد شد.

وی یادآور شد: عدالت اجتماعی عبارت است از توزیع عادلانه امکانات، منابع و فرصت ها که با توجه به بیانات اخیر ریاست محترم قوه قضاییه علاوه بر رعایت عدالت در رسیدگی به پرونده‌ها، این موضوع باید به سایر شئون و حوزه های مختلف نیز تسری یابد و از این طریق در جهت تحقق عدالت اجتماعی گام برداریم.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین پیشنهاد تشکیل کارگروه عدالت اجتماعی با مشارکت و عضویت سازمان بازرسی، دادستانی و دادگستری استان هرمزگان را مطرح کرد و این موضوع را در جهت افزایش اعتماد عمومی مردم به نظام بسیار حائز اهمیت برشمرد.

در جریان این بازدید، محمد اسمی مدیرکل بازرسی استان هرمزگان نیز با ارائه گزارشی، مهمترین اقدامات و برنامه‌های اداره کل بازرسی استان را تشریح کرد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید