به همت صندوق توسعه و حمایت از منابع طبیعی هرمزگان کارگاه آموزشی کشت نهال برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی هرمزگان؛ حجت دهقانی مدیرعامل صندوق توسعه وحمایت از منابع طبیعی صبح امروز در کارگاه آموزشی با اشاره به ترویج فرهنگ منابع طبیعی در جامعه گفت: در راستای کاهش بهره کشی از طبیعت وزمین برنامه های بسیار مدون و خوبی را پیش بینی کرده ایم.
وی افزود: درراستای رونق صنایع تبدیلی تسهیلات خوبی را به جامعه هدف خصوصا جوامع محلی می دهیم تا بهره کشی از طبیعت کمتر شده وارتباط تنگاتنگ مردم با طبیعت و کشاورزی در راستای حفظ طبیعت ومنابع طبیعی افزایش یابد.
مدیرعامل صندوق توسعه منابع طبیعی هرمزگان تاکید کرد: تمامی بخش ها اعم از صنعت و معدن، کشاورزی و منابع طبیعی و… همه بهم مرتبط هستند بنابراین ضرورت حمایت بیشتر درراستای کاهش فشار برطبیعت حس می شود.
وی افزود: با تاسیس کارگروه مطالعاتی توسعه و حمایت صندوق منایع طبیعی هرمزگان که اعضای ثابت آن شامل :مدیرکل و معاونان و حضورمشاوران درراستای پیشبرد کارهای تحقیقاتی در حوزه های آبخیزداری، مرتع و بیابان و کشت نهال و… می باشد.
درادامه دکتر کوهپایه مشاور ارشد صندوق توسعه و حمایت منابع طبیعی با اشاره به اهمیت منابع طبیعی در جامعه گفت: مباحث مغفول در منایع طبیعی بسیار زیاد است که باید با روشهای مطالعاتی و نوین در راستای جذب و آموزش نونهالان و دانش آموزان بایستی پیشقدم شد.
وی افزود :دو رکن مهم در حوزه منابع طبیعی وجود دارد ابتدا سازمان منابع طبیعی کشور و دوم بخش خصوصی است که درواقع در منابع طبیعی رکن دوم نمی تواند فرهنگ منابع طبیعی را ترویج کند بنابراین باید دنبل رکن سوم و تکثیر آن باشیم.
کوهپایه گفت: تعاونی ها وگروههای مردم نهاد دراین حوزه رکن سوم بوده و باید بسترها برای ترویج منابع طبیعی فراهم شود و رکن سوم منابع طبیعی کشور باید بیشترو بهتردرراستای آموزش های مردمی وترویج فرهنگ منابع طبیعی تقویت بشود.
درپایان این کارگاه آموزشی آموزش تولید نهال و روش نشاگیری و قلمه زنی درمحل صندوق توسعه منایع طبیعی هرمزگان با حضور دکتر کوهپایه مشاور ارشد صندوق و مهندس زارعی داده شد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید