رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی شخصی که با جعل عنوان اقدام به کلاهبرداری از یک شرکت فعال دراستان هرمزگان کرده بود، خبر داد.

سرگرد احسان بهمنی  اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان و مطرح نمودن شکایتی مبنی بر اینکه فردی در شبکه اجتماعی واتس‌آپ با معرفی خود به نام اقوام رییس شرکت و جلب اعتماد وی اقدام به کلاهبرداری کرده و پس از آن پاسخگوی پیام‌های ارسالی نیست، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: برابر مستندات ارائه شده توسط شاکی و بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم یکی از کارکنان شرکت بوده که در ماه های گذشته به دلیل اختلاف با رئیس شرکت اخراج شده است.

رئیس پلیس فتا هرمزگان بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، عامل ارسال پیام در واتس‌آپ را با هویتی معلوم شناسایی کردند، متهم طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به همراه کلیه مستندات جهت سیر مراحل قانونی راهی دادسرا شد.

وی افزود: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک موجود، ضمن اعتراف به جرم خود اعلام داشت با توجه به اینکه قبلاً درشرکت شاکی مشغول کار بوده است و با معرفی خود به عنوان یکی مشتریان قدیمی شرکت اقدام به کلاهبرداری کرده و انگیزه خود را انتقام‌جویی به دلیل مسائل شخصی و اخراج از شرکت عنوان کرد.

این مسئول انتظامی هشدار داد: به هیچ عنوان جهت انتقال وجه به درخواست پیامکی افرادآشنا اکتفاء نکرده و با تماس تلفنی از درخواست کننده وجه صحت موضوع را جویا شوید و شتاب زده عمل نکنید.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با بیان اینکه برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری می‌توانند به سایت پلیس فتا بخش هشدارها و آموزش مراجعه نمایند، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیcyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی را گزارش کنند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید