فرماندار رودان گفت: دراجرای طرح محدودیت‌های کرونایی هفته های اخیر ضمن جلوگیری ازبرگزاری ۴۱ مراسم عروسی ،۲۸ بانی مراسم عروسی احضار و برای۲۲ بانی دیگر هم حکم صادر شده است.

مصطفی غلام پور روز دوشنبه افزود: این شهرستان در راستای مقابله با برپایی مراسم ها عزا و عروسی پیشرو بوده و امروز برای مقابله با کرونا نیازمند اقدام عملی و موثر هستیم و با مدیریت پشت میز نشینی نمی توان چندان در راه سلامت جامعه گام برداشت.

وی ادامه داد: همچنین دراین مدت از ۲ هزار و ۱۷۹ خودرویی به ورودی شهرستان ، یکهزار و ۱۲۴ خودرو بازگشت داده شده‌، ۲۸ خودرو با جریمه طرح مدیریت محدودیت هوشمند مواجه و ۲خودرو نیز توقیف شدند.

فرماندار رودان اظهارداشت: سلامت جامعه در اولویت تمامی امور قرار دارد و تمامی مسوولین موظف به اجرای صحیح ، دقیق و مناسب دستورالعمل ها و مصوبات ستاد کرونا هستند.

غلام پور با اشاره به اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اضافه کرد: این طرح محله محور و خانواده محور به صورت مشترک از سوی وزارت بهداشت و درمان و سازمان بسیج در شهرستان به اجرا در آمده است.

وی ، هدف اصلی طرح را مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیج دانست و اظهار داشت: تشدید نظارت بر شیوه نامه‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه،رهگیری هوشمند ،آموزش ،اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از اهداف این طرح است.

وی بیان داشت: حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری از دیگر راهبردهای مصوب در اجرای طرح شهید سلیمانی است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید