ایسنا/هرمزگان نتایج نهایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس یازدهم در استان هرمزگان مشخص و پنج نماینده صاحب کرسی نیز اعلام شدند.

رییس ستاد انتخابات استان هرمزگان صبح امروز(چهارم اسفندماه) در جمع خبرنگاران از معرفی منتخبین مردم استان در مجلس شورای اسلامی خبرداد و گفت: از بین ۴۴ نامزد انتخاباتی در استان پنج نفر حائز اکثریت نسبی آرای شدند، احمد مرادی با ۱۶۷ هزار و ۸۴ رأی، محمد آشوری تازیانی با ۹۳ هزار و ۸۴۲ رای و منصور آرامی با ۸۷ هزار و ۸۷۰ رای به عنوان نمایندگان منتخب مردم در حوزه مرکزی استان معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، “احمد مرادی” در سابقه خود فرماندار بندرعباس، رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولین استان هرمزگان، مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری و نماینده مجلس دهم، “محمد آشوری” معاون استاندار هرمزگان، رئیس هیئت فوتبال استان، چهار دوره نمایندگی مجلس و عضو هیئت رئیسه مجلس و “منصور آرامی” شهردار بندرعباس، رئیس هیئت فوتبال استان هرمزگان، معاون سازمان بنادر و دریانوردی و نماینده مجلس نهم را در کارنامه دارند.

سعید ناجی ضمن اعلام این مطلب افزود: همچنین احمد جباری با کسب ۳۰ هزار و ۷۰۲ رأی در حوزه انتخابیه غرب استان به عنوان منتخب مردم این حوزه معرفی شد. بنابراین احمد جباری  به عنوان منتخب حوزه غرب هرمزگان شامل بندرلنگه، بستک و پارسیان برگزیده شد.

به گزارش ایسنا، جباری ۵۲ ساله که سابقه نمایندگی مردم غرب هرمزگان در مجلس هشتم و نهم را در کارنامه دارد، دارای مدرک کارشناسی حقوق قضایی و عمران است و برای سومین بار در بین اعضای مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس قرار می گیرد و جایگزین “ناصر شریفی” می شود.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور،و در حوزه انتخابیه شرق استان نیز از آرای اخذ شده، حسین رییسی با ۱۰۳ هزار و ۴۷۰ رأی منتخب شد.بنابراین حسین رئیسی به عنوان منتخب حوزه شرق هرمزگان شامل میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد برگزیده شد.

به گزارش ایسنا، بخشدار سندرک و فرماندار شهرستان میناب در دولت نهم از سوابق “حسین رئیسی” به شمار می آید که در مجلس دهم با کسب  ۶۳ هزار و ۴۲۳ رأی نفر دوم انتخابات در شرق هرمزگان شده بود این بار جایگزین حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی ذوالقدر در مجمع نمایندگان هرمزگان خواهد شد.

وی با تشکر از حضور مردم هرمزگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: مردم هرمزگان بار دیگر رویدادی بزرگ را رقم زدند و بیش از ۵۲ درصد از  مردم استان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کرده‌اند.

ناجی با اشاره به اینکه، طبق ماده ۶۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، از تاریخ انتشار آگهی انتخابات هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه به مدت دو روز در محل فرمانداری های مرکز سه حوزه استان برای قبول شکایات آمادگی دارند، افزود: به استناد تبصره های ۱ ، ۲ و ۳ ماده مذکور کسانی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت داشته باشند ، می‌توانند ظرف هفت روز از تاریخ اخذ رای، شکایت مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان ارائه کنند.
رییس ستاد انتخابات استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خاطرنشان کرد: شکایـات باید دارای مشـخصات شاکـی یا شاکـیان شـامل نام ، نام خانوادگی، نام پدر، شغل ، نشانی کامل، شماره تلفن ( در صورت داشتن تلفن ) و اصل امضای شاکی باشد.

وی تاکید کرد: برابر قانون اگر شکایت بدون دلیل و مدرک باشد، قابل تعقیب و پیگیری خواهد بود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید