رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قشم از تشکیل جلسه ستاد هماهنگی پیشگیری و اطفاء حریق  با فرماندار و دیگر روسای ادارات شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ اکبر محمودی زاده گفت: تمامی نیروهای منابع طبیعی به خصوص نیروهای یگان حفاظت و همیاران طبیعت مروج برای مواقع اضطراری و مقابله با هرگونه آتش سوزی در اراضی جنگلی و مرتعی آمادگی کامل دارند.

وی افزود: بارندگی های بهاری ، شرایط را برای رشد و پوشش گیاهی در عرصه های جنگلی و مرتعی فراهم کرده و با گرم شدن هوا و خشک شدن این پوشش گیاهی و وقوع آتش سوزی های گسترده به طور بالقوه خطر ساز خواهد شد.

محمودی زاده گفت : بیشتر این  آتش سوزی ها بر اثر این بی احتیاطی گردشگران و جوامع محلی بوجود می آید که باید تمهیدات لازم صورت گیرد.

وی ضمن حساس دانستن شرایط فعلی و مستعد بودن نقاط جنگلی برای وقوع حریق ،از تمامی هموطنان درخواست کرد  در صورت مشاهده هرگونه حریق و یا دود ناشی از آن مراتب را سریعا از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

اطفاء حریق در اراضی جنگلی شهرستان میناب

خسرو بهرامی نژاد رییس ادراه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب از اطفاء حریق در اراضی جنگلی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ بهرامی نژاد گفت: طی گزارش قرقبان منطقه مبنی بر آتش سوزی در قریه دودو اکیپ یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب با هماهنگی و به اتفاق اکیپ آتش نشانی شهرستان میناب در محل وقوع حریق حاضر و پس از احداث جاده دستیابی در نقاط وقوع آتش سوزی اقدام به اطفاء کامل شراره ها و شعله های نیمه خاموش آتش کردند.

وی میزان خسارت وارده شده به عرصه را ۱۷۹۳ میلیون ریال ارزیابی و ادامه داد طی این حریق به یک هکتار از اراضی جنگلی که پوشش آن را غالبا سمر تشکیل میداد خسارت وارد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه علت این آتش سوزی انسانی بوده از مردم خواست با توجه به شروع فصل گرم سال از افروختن آتش در جنگل های شهرستان خودداری نمایند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید