سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب از واگذاری ۲۵ هکتار از اراضی ملی میناب جهت اجرای طرح پرورش میگو به متقاضیان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ بهرامی نژاد گفت : ایجاد مزرعه های پرورش میگو از جمله طرح هایی است که اشتغالزایی خوبی در بر دارد و نیازمند توجه جدی است.

وی افزود : در اکثر نقاط کشور حتی در استان بوشهر فقط یک بار در سال می‌توان اقدام به لاروریزی و پرورش میگو کرد اما استان هرمزگان به دلیل شرایط ویژه آب و هوایی که دارد، امکان لارو ریزی در دو نوبت را فراهم می‌کند که باعث افزایش دو برابری تولید و سود حاصل از آن می‌شود.

وی افزود : در راستای وظایف ذاتی این اداره ۲۵ هکتار از اراضی مستعد پرورش میگو این شهرستان در بندر تیاب ضمن بررسی میدانی استعداد یابی و تحویل متقاضیان شد.

بهرامی نژاد قابلیت دو دوره پرورش میگو در سال،دسترسی آسان به بازار خارجی،مصونیت نسبی منطقه در برابر بیماری های میگو به دلیل شوری آب و بومی بودن چرخه پرورش از لارو تا تولید میگو را از مزیت های پرورش میگو در میناب معرفی و تصریح کرد : با توجه به سال حمایت از تولید ملی می توان از ظرفیت بالای سرمایه گذاری در این بخش در راستای ایجاد اشتغال و فعالیت های اقتصادی در سطح شهرستان بهره برد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید