ایام پشت سر هم میگذرد و مشکلات پی در پی، فشار اقتصادی را بر جامعه متوسط و ضعیف بیش از پیش می افزاید.
🔺حوزه های مختلف مرتبط با سازمانها، ادارات و شرکت های تابعه گوشه ای زبانه میکشد و آتشی بی سر و صدا دلی را می سوزاند.
🔹سالهاست که نوع مطالبه گری تغییر یافته و بعد از روزنامه نگاران و خبرگزاری ها، مطالبات جامعه به شکل خودجوش در فضای مجازی و گوش به گوش می چرخد تا برسد به آنکه باید برسد.
🔹این روزها که معاش اهالی(برخی) رسانه به نوع انتشار اخبارشان گره خورده، آنان نیز ناگزیر از در نظر گرفتن معیشت خانواده هایشان می بایست در نحوه انعکاس موضوعات و پوشش خبری جانب خبری را رعایت نمایند تا خدایی نکرده خم به ابروی هیچکدام از مسئولین نیاید و به واسطه جذب برخی خبرنگاران در بدنه روابط عمومی ادارات، جایگاه اداری آنان متزلزل نگردد.
🔹در خلاء ایجاد شده که موجب نارضایتی قلبی خبرنگاران منصف نیز است، جای خالی مطالبه گری بشدت احساس می گردد، تا جایی که حتی در جایی که خودشان محدود می گردند، سرنخ موضوعات را به سایر همکاران بدون محدودیتشان می رسانند تا از رسالت اصلی خود باز نمانند. یکی از این موارد که اخیراً مطالبه گری هرمزگانی ها را در سطح ملی مطرح نموده، تهیه مستندی در خصوص هجوم ملخ به مزارع و مراتع هرمزگان بود. این مهم فتح بابی بود تا سایر مستند سازان هرمزگانی نیز در صدد انتقال مشکلات و حرف دل کشاورزان مظلوم هرمزگانی به مرکز نشینان برآیند.
باید پذیرفت که مطالبه گری از گوشه گیشه روزنامه فروشی به فضای مجازی کوچ نموده است.
🔹مدیران دستگاه های اجرایی نیز برای در امان ماندن از انتقادها علیه عملکردشان فقط بخش کوچکی از دنیای بی انتهای فضای مجازی را رصد می کنند و مدتهاست در همان محدوده بی حرکت مانده و از ایده های جدید غافل مانده اند.
🔹مدتهاست رسانه های استان در موضوعاتی همچون خشک سالی های اخیر در سال های گذشته، بارندگی شدید بر زمین های کشاورزی، زاد و ولد سگ های خیابانی، اهمیت جلوگیری از صید بی رویه آبزیان با ترال یا اخیراٌ حمله ملخ ها و… از جریان سازی خبری فضای مجازی و مستند سازان جا مانده اند که این امر بی ارتباط با معیشت و محدودیت های قلمشان نیست.
متاسفانه این روزها پاک کردن اصل صورت مسئله به اصلی ترین راه رفع مشکلات تبدیل گردیده است .
🔺این روزها مطالبه گری به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده و برخلاف گذشته مردم فقط چشم انتظار مسئولین استانی نیستند. جایگاه مطالبه گری در هرمزگان از نگاه استانی بودن به مطالبه گری ملی ارتقا یافته و به همت مستند سازان جوان هرمزگانی صدای مطالبات مردم در دفتر کار وزرا و مسئولین عالی رتبه کشوری شنیده می شود. دیگر درد هرمزگان فقط درد مردم یک استان نیست، درد همه ایران است. به امید روزهای روشنی که مدیران استانی با درک جایگاه حقیقی مطالبه گری و فواید ارزشمند آن، جریان اطلاع رسانی را قدر بدانند.

🖋 مرتضی آخوندی، فعال اجتماعی

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید