رییس جهاد کشاورزی سندرک از انجام سمپاشی علیه ملخ های صحرایی در دشت های سندرک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری علم وفناوری از هرمزگان، صبح وحدانی رئیس جهاد کشاورزی سندرک در گفتگو با خبرنگار ما گفت :
ملخ های صحرایی به دلیل خشکسالی و کمبود بارندگی در کشورهای آفریقایی  به سمت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مهاجرت  کرده بودند که  متاسفانه  به دلیل عدم مبارزه اصولی با این آفت و حجم بالای تراکم دستجات بزرگ ملخ های صحرائی برای  تغذیه به سوی کشورمان ایران  کوچ کرده‌اند.»
وی در ادامه  افزود:درروزهای اخیرشاهد وروددسته جات جدید ملخ های  بالغ ازسمت کشورهای حاشیه خلیج فارس بودیم.
وحدانی با بیان اینکه تاکنون خسارتی نیز گزارش نشده و تنها نگرانی ما تخم گذاری آن هاست، افزود:  با برنامه‌ریزی صورت گرفته این آفت خطرناک به‌موقع کنترل و از بروز خسارت‌های سنگین جلوگیری و از تولید کشاورزان در این مناطق محافظت می‌شود.
وی اظهار کرد:جهادکشاورزی شهرستان میناب در روستاهای گرو.چراک.سرمازغ.شیوه ایی. درگیر.مازغ کولیان .چاه هنان.بن در.سمسیلی.  تم بابل .قائم آباد و تیغ سیاه بخش سندرک .باکمک  نیروی بیسج  مردمی   سم پاشی زمینی و مقابله با این آفت را آغاز نموده است.
وی در ادامه تصریح کرد :صبح امروزعملیات سم پاشی هوایی برای مبارزه باکانون ملخ صحرایی بالغ بر شصت و پنج هکتار از اراضی  دشت چراک بخش سندرک  توسط تیم عملیات پروازی حفظ نباتات جهادکشاورزی انجام گردید.
وی در پایان از  تمامی مردم روستاهای شهرستان میناب  درخواست نمود. در صورت مشاهده اینگونه ملخ‌ها مراتب را به جهاد کشاورزی شهرستان میناب   اطلاع دهند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید