به گزارش ایسنا .متاسفانه طی روزهای اخیر در فضای مجازی و رسانه‌ای استان هرمزگان اظهارات و موضوعاتی خلاف واقع به اینجانب محمد امین صباغی زاده رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس نسبت داده شده که به منظور تنویر افکار عمومی جوابیه ذیل ارائه و اعراض می‌گردد. از آن جا که اظهارنظرهای بدون سند و مدرک و بر پایه قصد و غرض‌های سیاسی و هوچی‌گری یک سم مهلک برای اقتصاد رو به گذار ایران در شرایط سخت و حساس کنونی است و از آن جا که تلاش اینجانب همواره بر حل مسائل و موضوعات بدور از حاشیه‌ها تلاش داشته‌ام، لذا از همان ابتدا، بنای خود را بر سکوت و عدم ورود به حواشی در آستانه انتخابات اتاق بازرگانی نهادم اما متأسفانه جریانی مسموم اما پرهیاهو که خود عامل اصلی بسیاری از قانون‌شکنی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها در اتاق بازرگانی بندرعباس بوده، سعی دارد تا با سواستفاده از برخی موضوعات و مسائل قابل دفاع و شفاف و کشاندن پرده ابهام بر آنها به نفع خویش بهره‌برداری جانبدارانه نماید.

  • اساسا فرآیند عضوگیری در اتاق بازرگانی بندرعباس به طور معمول در جریان است و برای صدور کارت بازرگانی، وظیفه اتاق صرفا تشکیل پرونده و ارسال آن به اداره صمت برای صدور کارت است چرا که بر خلاف باور عموم، صدور کارت بازرگانی بر عهده اداره کل صنعت و معدن و تجارت است و اتاق تنها نقش پیشخوان را در این زمینه داراست. این که عنوان می‌شود، اتاق بازرگانی عضوگیری نکرده و یا اعضای آن کم است ناشی از نگاهی غیرواقعی است. از سال ۸۶ که تعداد اعضای اتاق ۵۵ نفر بوده، اکنون تعداد اعضای فعال اتاق بازرگانی بندرعباس به ۸۲۰ نفر رسیده است و ۱۷ درصد از کل کارت‌های فعال ایران از اتاق بندرعباس هستند. در این مدت ۲۲۰۰ کارت بازرگانی نیز صادر شده که متأسفانه بدلیل شرایط سخت اقتصادی برخی از دارندگان کارت دیگر برای تمدید آن مراجعه نکرده‌اند! تعداد اعضای دیگر استان‌های کشور نیز بسیار کمتر از تعداد استان هرمزگان است و جفاگویی در این زمینه و علل آن را باید از بیان‌کنندگان چنین اظهارات کذبی جویا شد.
  • نسبت به عدم انتصاب دبیر در اتاق بازرگانی شبهه‌هایی بیان شده که به اطلاع می‌رساند از انتهای شهریورماه ۹۷ دبیر گذشته به کار خود پایان داد و ابتدای دی‌ماه سرپرستی دبیر جدید منصوب و برای بررسی به هیأت رئیسه اتاق معرفی شده اما هیأت رئیسه از انتصاب و یا بررسی انتصاب وی طفره می‌رود! حال باید دید که مقصر اصلی در این میان کیست؟!
  • در خصوص اظهارات خلاف واقع درباره نقش دادن فرزند بنده در پرونده واردات ۱۲۶۰ خودرو به اطلاع عموم مردم هرمزگان و فعالان اقتصادی و رسانه‌ای می‌رساند فرزند اینجانب حدود یک دهه است که دارای شرکت “ترخیص کاری” است که با مجوز گمرک ایران به فعالیت مشغول می‌باشد و در طی این مدت با صحت و سلامت مستمر کاری فعالیت داشته و در پرونده فوق الذکر تنها “ترخیص کار” ۹۵ دستگاه از خودروهایی بوده که فقط وظیفه ترخیص آنها را بر عهده داشته است. لذا همگان می‌دانند هرگونه بدهی مالیاتی و فرار مالیاتی و … در این پرونده اصلا ارتباطی با فرد ترخیص کار که متولی امور بندری و دریایی و گمرکی و اوراق فنی و … آن را انجام می‌داده است، نداشته و بدلیل تغییر سیستم مالیاتی کشور، مشکلاتی حقوقی در این زمینه بروز یافت که در نهایت نظر و رای مرجع قانونی رسیدگی کننده به موضوع ملاک نظر خواهد بود.
  • به میان کشانیدن هویت فردی به نام (ت) و ارتباط دادن برخی موضوعات از طریق نامبرده به اینجانب و خانواده بنده بطور کلی اظهاراتی کذب است. بنده هیچ وقت خدمت‌کاری در منزل نداشته‌ و نداریم و آدرس ثبت شده در کارت بازرگانی خانم (ت) اساسا نه در محل کار همسر بنده بلکه در یک مجتمع تجاری است که محل کار ده‌ها واحد اداری و تجاری از جمله برخی فعالان اقتصادی در آن قرار دارد! همچنین هیچ نسبت مالی و اقتصادی میان خانواده بنده و خانم (ت) وجود نداشته و ندارد. باید برای صاحبان چنین اظهاراتی حقیقتا تأسف خورد! و آن را مصداق افترا دانست که بدون شک مورد پیگیرد قرار خواهد گرفت.
  • در مورد سه دستگاه خودرویی که در مورد آن‌ها جوسازی صورت گرفته ضروری است به اطلاع برسانم هر ۳ دستگاه خودرو متعلق به اتاق بازرگانی ایران است که به طور مستقیم با هزینه آن اتاق خریداری و در اختیار اتاق بندرعباس قرار گرفته است و هم‌اکنون موجود می‌باشند. یک دستگاه خودروی لکسوس تشریفات که مختص برنامه‌های ویژه و سفرهای مقامات و میهمانان خارجی اتاق است که در همه استان‌ها صرفا برای این منظور خریداری و اختصاص یافته که ما نیز این خودرو را در پارکینگ قرار داده‌ایم و در موارد خاص از آن استفاده می‌کنیم. یک دستگاه خودروی ال نود برای امور جاری اتاق مورد استفاده قرار می‌گیرد که اغلب اوقات در مقابل اتاق بازرگانی پارک است و یک دستگاه خودروی تویوتا کمری ۲۰۱۲ نیز با تفویض اختیارات اتاق ایران به بنده، در اختیار رئیس اتاق قرار دارد که اموری نظیر سفر به شهرستان‌ها و حضور در جلسات و … با آن صورت می‌گیرد. نسبت دادن اظهارات بی‌پایه و اساس و جوسازی‌های موهوم در این زمینه فاقد وجاهت است! برخی که بدنبال استفاده شخصی خودروی تشریفات بودند و امکان آن را نیافتند اکنون موضوع را وارونه جلوه می‌دهند!
  • لازم به توضیح است که هر ساله اتاق ایران با دقت و ظرافت خاصی با استفاده از یک شرکت حسابرسی خبره، کار بررسی وضعیت مالی و هزینه‌کردها و … را در یکایک اتاق‌های بازرگانی استان‌ها انجام و هر ساله نیز حسابرسی مدونی از اتاق بازرگانی بندرعباس به عمل آمده و صحت بررسی‌ها در این زمینه در هر سال موجود است. علاوه بر این هرگونه هزینه‌کرد در تمامی اتاق‌ها با اطلاع خزانه‌دار یا یکی از اعضای هیأت رئیسه صورت می‌پذیرد. کلی گویی و موهوم نمایی تخلفات جفای بزرگی است که سبب حاشیه‌سازی برای اتاق بازرگانی بندرعباس خواهد شد و تبعات آن را بعدها در کارکرد اتاق می‌بایست جست‌وجو کرد.

در پایان بیان می‌دارد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس به مدد همراهی‌های اعضا و تلاش‌های هیأت نمایندگان و مساعدت مسؤولان استانی و ملی به جایگاه کم‌نظیری در اقتصاد کشور دست یافته و افق بسیار روشنی در پیش‌روی آن قرار دارد. قرار گرفتن اینجانب به نمایندگی از اتاق بازرگانی بندرعباس به عنوان نائب رئیس اول اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات، نائب رئیسی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان و همچنین عضویت یکی از فعالان اقتصادی جوان استان در ترکیب هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر و ایفای نقش کلیدی اتاق بازرگانی بندرعباس در معادلات و مراودات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه میزبانی بیش از ۸۰ هیأت داخلی و خارجی و پذیرش و اعزام دهها هیأت تجاری به کشورهای مختلف در ۴ سال اخیر و حضور مستمر در معادلات اقتصادی بین‌المللی و دفاع از نقش استان‌مان در این معادلات گواهی بر نقش مهم هرمزگان و بندرعباس در این عرصه است که ما نیز در اتاق بازرگانی در تلاش برای حفظ و ارتقای آن هستیم.

در آینده‌ای نزدیک جزئیات هرچه بیشتری از دلایل و علل بروز رفتارهای مخرب فعلی را با شما بازگو خواهم کرد و حق پیگیرد قانونی اتهامات مطرح شده را برای صیانت از حریم اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی استان محفوظ می‌داریم.

محمد امین صباغی زاده

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید